ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۱۰۰ درصد انرژی تمام دفاتر اپل از منابع تجدیدپذیر تهیه می‌شود

اخیراً اپل اعلام نموده که موفق شده ۱۰۰ درصد انرژی تمام دفاتر خود را از منابع تجدیدپذیر تهیه کند. رسیدن به دستاورد یاد شده، بدین معنی است که تمامی دفاتر، فروشگاه‌ها و دیتا سنتر‌های اپل ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

اخیراً اپل اعلام نموده که موفق شده ۱۰۰ درصد انرژی تمام دفاتر خود را از منابع تجدیدپذیر تهیه کند. رسیدن به دستاورد یاد شده، بدین معنی است که تمامی دفاتر، فروشگاه‌ها و دیتا سنتر‌های اپل در سراسر جهان از انرژی خورشیدی، بادی، هیدروژنی و دیگر منابع انرژی پاک استفاده می‌کنند.

فراهم آوردن انرژی پاک برای تمامی تاسیسات شرکت کوپرتیونی که جمعاً  در ۴۳ کشور دنیا قرار دارند، امر بسیار حیرت انگیزی است اما هنوز تمامی تامین کنندگان این شرکت نتوانسته‌اند این اولویت را رعایت کنند. اخیراً اپل موفق شده با راضی کردن ۹ تامین کننده دیگر، جمعاً ۲۳ شرکت از تامین‌کننده‌های خود را وادار به استفاده‌ی کامل از منابع تجدید پذیر انرژی کند.

اپل از چند سال پیش به دنبال تامین کل انرژی دفاتر خود از منابع پاک بود چرا که این شرکت در سال ۲۰۱۵ میلادی، توانسته بود که ۹۳ درصد از کل انرژی‌اش را از منابع تجدیدپذیر بدست آورد. پس از آن اپل سعی کرد با تعریف پروژه‌های جدید به دنبال رسیدن به هدف خود باشد. بنابراین ۲۵ پروژه برای تولید انرژی پاک که شامل نیروگاه‌های تولید برق با استفاده از انرژی بادی، خورشیدی و بیوگاز می‌شد، در سال ۲۰۱۵ توانست ۶۲۶ مگاوات انرژی سالم تولید کند. شرکت کوپرتینویی اعلام نموده که پروژه‌های دیگری نیز در ۱۱ کشور جهان در دست احداث داشته و قصد دارد تا آینده‌ی نزدیک ۱.۴ گیگاوات انرژی پاک تولید کند.

 

همچنین اپل عنوان نموده که از سال ۲۰۱۱ تا به امروز در تمامی پروژه‌های انرژی محور خود، میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را تا ۵۴ درصد پایین آورده که این مسئله موجب شده میزان گاز‌های مشابه کربن دی اکسید در هوا ۲ تن کاهش یابد.

درست است که اپل رویکرد مطلوبی برای حفظ محیط زیست در نظر گرفته اما همواره در حال تبلیغ محصولات جدید خود بوده و سعی دارد کاربران را به خرید جدیدترین گجت هایش نظیر آیفون، مک‌بوک‌ و دیگر گجت های هوشمند مصرف کننده‌ی انرژی ترغیب کند. از نظر تجاری این مسئله قابل دفاع است اما کمپانی کوپرتینویی به لحاظ حفاظت از محیط زیست هنوز شرکتی تخریب کننده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی