ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فایل منیجر
تکنولوژی

سفری به گذشته؛ فایل‌منیجر دهه نودی مایکروسافت برای ویندوز 10 منتشر شد

مایکروسافت طی اقدامی جالب به تازگی کدهای سورس نخستین فایل منیجر ویندوز را منتشر کرده است. سابقه این فایل منیجر به 28 سال پیش بر‌می‌گردد، یعنی زمانی که ویندوز 3.0 به تازگی عرضه شده بود ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

مایکروسافت طی اقدامی جالب به تازگی کدهای سورس نخستین فایل منیجر ویندوز را منتشر کرده است. سابقه این فایل منیجر به 28 سال پیش بر‌می‌گردد، یعنی زمانی که ویندوز 3.0 به تازگی عرضه شده بود و فایل منیجر محصولی انقلابی برای خلاص شدن از MS-DOS برای مدیریت فایل‌ها به شمار می‌رفت.

فایل منیجر کلاسیک مایکروسافت به کاربران اجازه کپی، جابجایی، پاک کردن و جستجوی فایل‌ها را می‌داد و این نهایت کاری بود که می‌توانست انجام بدهد. اگر‌چه این فایل منیجر این روزها دیگر کاربرد زیادی ندارد، اما به خاطر قدمتش بسیار باارزش است و نصب آن در ویندوزهای مدرن امروزی می‌تواند بسیار نوستالژیک و خاطره‌انگیز باشد.

برای دریافت این فایل منیجر، می‌توانید همین حالا به وبسایت گیت‌هاب مراجعه کرده و سورس کد آن را دریافت کنید. جالب است بدانید که کدهای این فایل منیجر کلاسیک در سال 2007 از ویندوز NT 4 برداشت شده و تا امروز توسط کریگ ویتنبرگ، یکی از رؤسای بازنشسته مایکروسافت نگهداری می‌شده است.

فایل منیجر کلاسیک ویندوز نه فقط به خاطر قدمت، بلکه به این خاطر که مثال خوبی از قابلیت بکوارد ویندوز به شمار می‌آید هم بسیار ارزشمند است. بنابراین اگر دوست دارید بدانید که حدودا سی سال پیش نرم‌افزارهای ویندوز به چه شکل بوده‌اند، به هیچ وجه فایل منیجر کلاسیک ویندوز را از دست ندهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    بسیار خاطره انگیز.
    منبع را به مطلب خودتون لینک دادید

مطالب پیشنهادی