ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با صفحه بازی هوشمند مایکروسافت اسباب بازی‌ها را زنده کنید

شرکت‌های فعال در حوزه‌ی اسباب بازی همواره قصد دارند گجتی طراحی کنند تا اسباب بازی‌‌ها را زنده کرده و اشیاء موجود در دنیای واقعی را به دنیای مجازی وارد سازند اما این تجهیزات تا به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

شرکت‌های فعال در حوزه‌ی اسباب بازی همواره قصد دارند گجتی طراحی کنند تا اسباب بازی‌‌ها را زنده کرده و اشیاء موجود در دنیای واقعی را به دنیای مجازی وارد سازند اما این تجهیزات تا به حال تنها توانسته‌اند که محصولات اختصاصی و ساخته شده برای خودشان را شناسایی کنند. اکنون محققان مایکروسافت، یک صفحه بازی هوشمند به نام Project Zanzibar ساخته‌اند که ‌می‌تواند به روشی آسان تمامی اشیاء را اسکن کند. حتی اسباب بازی‌هایی که اثری از تکنولوژی در آنها به کار نرفته نیز توسط این صفحه قابل شناسایی است.

Zanzibar در واقع نمونه‌ای اولیه از یک صفحه‌ی حسگر بوده که به وسیله‌ی مرکز تحقیقات مایکروسافت و دانشگاه کمبریج آمریکا ساخته شده است. محققان پروژه‌ی یاد شده توانسته‌اند در تولید این گجت، قابلیت‌ حسگر خازنی برای دنبال کردن حرکت انگشتان را با تکنولوژی NFC ترکیب کرده تا بدین شکل تشخیص اشیاء و دنبال کردن آنها را ممکن سازند.

تکنولوژی به کار گرفته شده در این وسیله، قابلیت‌ها و انعطاف پذیری  منحصر به فردی دارد. تنها کافیست که این صفحه بازی هوشمند را روی میز پهن کرده، آن را به یک تبلت وصل نموده و سپس زیر تمام اشیاء مورد نظر خود برچسب‌های NFC متصل کنید. بعد از فراهم شدن همه‌ی این مقدمات، این صفحه بازی هوشمند قادر است که تمامی اشیاء برچسب خورده را بیابد، حتی اگر روی هم قرار گرفته باشند.

با استفاده از صفحه بازی هوشمند Zanzibar می‌توان اسباب بازی‌ها را زنده کرد، تجربه‌ متفاوتی از بازی‌های تعاملی رایانه‌ای به ارمغان آورد یا با استفاده از قابلیت‌های واقعیت افزوده‌اش، داستان‌ها و محیط ‌های منحصر به فردی خلق نمود. استفاده از این گجت تنها به بازی و سرگرمی محدود نمی‌شود بلکه می‌توان از قابلیت های ویژه‌ی آن برای یادگیری شکل‌ها، لغات و برنامه نویسی ساده استفاده نمود.

البته هنوز صفحه بازی هوشمند Zanzibar راه بسیار زیادی تا تولید انبوه دارد اما در صورت عرضه به بازار می‌توان از این گجت برای طراحی و بازسازی ماکت‌های واقعی در فضای مجازی استفاده نمود. این مسئله موجب می‌شود که معماران، مهندسین عمران و طراحان منازل به جمع خریداران این محصول اضافه شوند.

NFC
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

    جالب بود با تگ nfc کار می کرد.

مطالب پیشنهادی