ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلاک‌های دیجیتال در دبی آزمایش خواهند شد

از ابتدای اختراع وسایل نقلیه تا به حال پلاک‌های آنها دستخوش تغییرات مفهومی زیادی نبوده و پلاک‌های فعلی شاید تنها در جنس، شکل، طرح یا برخی قابلیت‌های کوچک با اولین پلاک‌های موجود تفاوت داشته باشند. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

از ابتدای اختراع وسایل نقلیه تا به حال پلاک‌های آنها دستخوش تغییرات مفهومی زیادی نبوده و پلاک‌های فعلی شاید تنها در جنس، شکل، طرح یا برخی قابلیت‌های کوچک با اولین پلاک‌های موجود تفاوت داشته باشند. اکنون به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده که با ظهور پلاک‌های دیجیتال، تغییرات شگرفی در این زمینه ایجاد شود چرا که قرار است این پلاک‌های دیجیتال در شهر دبی آزمایش شوند.

گزارش شده که شهر دبی از ماه آینده میلادی میزبان پلاک‌های دیجیتال هوشمندی خواهد بود که به گفته‌ کارشناسان با استفاده از آنها، نیروهای امدادی و پلیس قادر خواهند بود واکنش‌های ضروریشان در حوادث، تصادف‌ها یا دزدی‌ها را سرعت ببخشند. با پلاک‌های دیجیتال، سرویس‌های دیگری نظیر تمدید مدارک، پرداخت عوارض اتوبان و پارکینگ‌‌ها نیز آسانتر شده و ارگان‌ها قادر خواهند بود بلافاصله مبلغ مورد نیاز خود را از حساب مالک وسیله‌ی نقلیه کم کنند.

پلاک‌های دیجیتال هوشمند خالی از اشکال نیستند چرا که در آنها  چیپ‌های GPS تعبیه شده و به همین دلیل نگرانی‌هایی درباره حفظ حریم شخصی میان کاربران ایجاد شده است. علاوه بر این می‌توان شماره‌های این پلاک‌ها را از راه دور تغییر داد و خطر هک شدن نیز آنها را تهدید می‌کند. کارشناسان معتقدند که آب و هوای بیابان، گرما و شن نیز چالش‌های پیش روی این تکنولوژی جدید در شهر دبی هستند.

پیش از این ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۱۳، لایحه‌ی استفاده آزمایشی از پلاک‌های دیجیتال هوشمند را تصویب کرد اما این مسئله ۵ سال به طول انجامید تا بالاخره امسال شهروندان کالیفرنیا، بتوانند این مدل پلاک‌ها را روی وسایل نقلیه‌شان نصب کنند.

با اجرای طرح آزمایشی پلاک‌های دیجیتال موسسات دولتی و اجرایی نظیر ادارات پلیس، مالیات، شهرداری‌ها و ... قادر خواهند بود عملیات اجرایی خود را با بهره گیری از ویژگی‌ ردیابی آنها سرعت داده و بازدهی خود را بالا ببرند. حال سوال اینجاست که پلاک‌های دیجیتال هوشمند به غیر از ویژگی‌های مفیدی که برای این ارگان‌ها به ارمغان می‌آورند، چه فوایدی برای صاحبانشان خواهند داشت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Marshall
    Marshall | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    حس خوبیه وقتی جدید ترین تکنولوژی دنیا تو کشورت بکار گرفته میشه. خوشبحال شهرونداش...

مطالب پیشنهادی