ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mercedes-Benz EQ S Coming In Two Years' Time (8)
خودرو

مرسدس بنز EQ S در راه است؛ سدانی لوکس با پیشرانه ای تمام الکتریکی

برند لوکس مرسدس بنز که برنامه گسترده ای برای ارایه مدل های برقی تدوین کرده، قصد دارد نخستین سدان الکتریکی خود را با نام EQ S در سال 2020 راهی میدان کند. این اتومبیل پاک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۱

برند لوکس مرسدس بنز که برنامه گسترده ای برای ارایه مدل های برقی تدوین کرده، قصد دارد نخستین سدان الکتریکی خود را با نام EQ S در سال 2020 راهی میدان کند. این اتومبیل پاک قرار است به مصاف نسل آتی رقبایی مثلی جگوار XJ و آئودی A8 که هر دو از پیشرانه های برقی برخوردار خواهند بود، برود.

Mercedes-Benz EQ S Coming In Two Years' Time (4)

اشتوتگارتی ها برخلاف جگوار و آئودی روش دیگری را در پیش گرفته اند، چرا که سدان الکتریکی آنها در واقع نسخه برقی شده S کلاس نبوده و چهره ای متفاوت خواهد داشت.

طبق صحبت های آقای میشائیل کلز (Michael Kelz) سدان EQ S پرچمدار خودروهای الکتریکی برند EQ لقب گرفته و بالاتر از مدل هایی مثل هاچ بک EQ A و شاسی بلند EQ C طبقه بندی خواهد شد.

وی در این باره به نشریه انگلیسی Autocar گفته:

ما یک اتومبیل برقی در حد S کلاس خواهیم داشت، اما شکی نیست که آن خود S کلاس نخواهد بود.

ظاهرا این سدان لوکس الکتریکی بر روی پلتفرم ماژولی جدید MEA مرسدس بنز شکل خواهد گرفت. این امر به خاطر اینست که پلتفرم S کلاس کنونی با نام MRA، نمی تواند اجزای سیستم قوی محرکه تمام برقی را در خود جای دهد.

Mercedes-Benz EQ S Coming In Two Years' Time

آقای کلز در مصاحبه خود به اطلاعات جالب دیگری نیز اشاره کرده است. بر این اساس چرخ های EQ S تا حد ممکن در گوشه های اتاق قرار گرفته و به همین دلیل فاصله محوری یا همان wheelbase آن طولانی خواهد بود. به لطف این ویژگی پیشرانه های برقی مختلف به راحتی در سدان EQ S قابل نصب بوده و سرنشینان نیز فضایی کافی خواهند داشت.

Mercedes-Benz EQ S Coming In Two Years' Time (8)

 

درباره مشخصات فنی پیشرانه EQ S حرفی به میان نیامده، اما احتمالا این خودرو از خصوصیاتی مشابه یا بهتر از شاسی بلند EQ C برخوردار خواهد بود. می دانیم که EQ C از دو موتور برقی به قدرت 400 اسب بخار بهره برده و قادر است به لطف پک باتری 70 کیلووات ساعتی، مسافتی برابر با 300 مایل (معادل تقریبا 480 کیلومتر) را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.

Mercedes-Benz EQ S Coming In Two Years' Time (3)

آنطور که آقای کلز اظهار کرده کانسپت EQ S طراحی شده و پروژه آن در زمانی بین سال های 2020 الی 2022 به بار خواهد نشست. مرسدس بنز در نظر دارد تا آن تاریخ 20 مدل برقی شده بر روی خطوط تولید داشته باشد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • yosof
    yosof | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    متاسفانه هیجان خودروها تا چندسال دیگه تمام میشه و تبدیل میشن به واگنهای حمل انسان که جلو و عقبش رو نمیتونی تشخیص بدی.بی روح و کسالت آور

    • آریا
      آریا | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷

      آخه سلیقه ات هم مثل دیدگاه سیاسیت عقب مونده و قدیمیه? ?

    • afshingm
      afshingm | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷

      من با این طراحی مخالف نیستم؛ به هر حال تکنولوژی داره به این سمت میره و غیر قابل انکاره که البته ما از این تکنولوژی قطعا 100 سال عقبتر خواهیم بود!، اما با این سیستم های رانندگی خودکار و به قول شما واگن های حمل انسان واقعا مخالف ام ! به نظر من نباید لذت رانندگی از هیچ بشری دریغ بشه حتی از آیندگان !

مطالب پیشنهادی