ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چه انتظاراتی می توان از کنفرانس گوگل I/O سال ۲۰۱۸ داشت؟

گوگل هر ساله رویدادهای متعددی برگزار می کند که کنفرانس گوگل I/O با اختلاف فراوان، مهم ترین آنها به شمار می رود. بر خلاف سال‌های‌ گذشته، کنفرانس توسعه دهندگان گوگل امسال قرار است در تاریخ ۱۹ ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

گوگل هر ساله رویدادهای متعددی برگزار می کند که کنفرانس گوگل I/O با اختلاف فراوان، مهم ترین آنها به شمار می رود. بر خلاف سال‌های‌ گذشته، کنفرانس توسعه دهندگان گوگل امسال قرار است در تاریخ ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در آمفی تئاتر شورلاین در مانتین ویو برگزار گردد و این کمپانی اعلام نموده که میتوانیم چه انتظاراتی از این مراسم داشته باشیم.

به نظر میرسد طی سخنرانی‌های این کنفرانس، مباحثی همچون اندروید تی وی، سیستم عامل Wear OS مخصوص پوشیدنی‌ها و اپلیکشین گوگل فوتوز مطرح شده و دامنه‌ی اینترنتی .app نیز معرفی گردد.

توسعه دهندگان شرکت کننده در این کنفرانس فرصت خواهند داشت که به آخرین تکنولوژی‌‌های گوگل نگاهی نزدیک بیاندازند تا بهترین راه استفاده از آنها را در پیش بگیرند. در ادامه آنچه از کنفرانس گوگل I/O امسال انتظار می رود را از نظر خواهید گذراند.

اندروید تی وی (ساعت ۲:۳۰ بامداد ۱۹ اردیبهشت)

بر اساس گزارشات به دست آمده، یکی از مدیران ارشد گوگل، درباره‌ی آخرین پیشرفت‌های سیستم عامل، ویژگی‌های جدید ایجاد شده برای توسعه دهندگان، تکامل احتمالی پلتفرم اندروید تی وی و چگونگی حاصل شدن آن صحبت خواهد کرد.

راه اندازی نام دامنه اینترنتی جدید (ساعت ۳:۳۰ بامداد ۱۹ اردیبهشت)

به گفته‌ی گوگل دامنه اینترنتی app. اولین دامنه‌ی سطح‌بالا‌ی (TLD) باز و امن تحت وب است که برای اپلیکیشن‌های موبایل و توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است. این دامنه اینترنتی قرار است ۱۹ اردیبهشت ماه آغاز به کار کند و بن مک والین به همراه آدرین پورتر در‌باره‌ی آن صحبت خواهند کرد. این دو نفر طی سخنرانیشان به مباحثی همچون توضیح موارد استفاده از این دامنه، مکانیزم HSTS یا امنیت انتقال سختگیرانه HTTP، بهترین راهکارها برای توسعه‌ی وب‌سایت‌های ایمن و فواید منحصر به فرد این دامنه‌ی اینترنتی خواهند پرداخت.

سیستم عامل Wear OS (ساعت ۱۰ شب ۲۰ اردیبهشت)

این مراسم به طور کلی به آخرین دستاورد‌های گوگل در زمینه توسعه‌ی سیستم عامل پوشیدنی‌های هوشمندش Wear OS (که قبلا Android Wear نام داشت) اختصاص دارد. به ادعای برگزار کنندگان، حاضرین با شرکت در این سخنرانی خواهند توانست قابلیت‌های جدید اضافه شده به این سیستم را مشاهده کرده و بهترین روش برای توسعه‌ی اپلیکشین‌های مفید بر بستر Wear OS را یاد بگیرند.

اپلیکیشن گوگل فوتوز (ساعت ۱۰ شب ۲۰ اردیبهشت)

همانطور که پیش از این ساکنین مانتین ویو اعلام کرده بودند، اپلیکیشن گوگل فوتوز اکنون در شرایطی باور نکردنی به سر می‌برد و موفق شده در سالهای اخیر شمار کاربران ماهانه‌اش را به ۵۰۰ میلیون نفر برساند. از این رو کمپانی گوگل اعلام کرده که این سخنرانی به معرفی چند آپدیت هیجان انگیز اختصاص دارد اما هنوز مشخص نیست که این به روز رسانی‌ها دقیقاً در چه زمینه‌ای خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی