ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش زمستان کافه بازار: ۳۶ میلیون کاربر، سامسونگ همچنان پیشتاز

کافه بازار دهمین گزارش فصلی از رفتارهای 36 میلیون کاربر یکتای اندرویدی خود را منتشر کرد. در این گزارش که مربوط به زمستان 96 است، اطلاعات برنامه‌های عادی و آنی، برنامه‌ها با مدل درآمد اشتراکی ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

کافه بازار دهمین گزارش فصلی از رفتارهای 36 میلیون کاربر یکتای اندرویدی خود را منتشر کرد. در این گزارش که مربوط به زمستان 96 است، اطلاعات برنامه‌های عادی و آنی، برنامه‌ها با مدل درآمد اشتراکی به نمایش درآمده است.

روند استفاده کاربران از کافه بازار به عنوان مرجع برنامه و بازی اندرویدی رشد قابل قبولی داشته است؛ به گونه ای که تعداد کاربران یکتای این پلتفرم بومی که در تابستان سال گذشته 34 میلیون نفر بود، در انتهای پاییز به 35 میلیون نفر رسید و در انتهای سال یک میلیون عضو جدید در خود راه داد.


این موضوع که چند درصد مردم از چه نوع موبایل‌هایی استفاده می‌کنند همیشه مورد توجه بوده است. کافه بازار اعلام کرده است که در زمستان سال گذشته حدود ۸۰ درصد کاربران در پایان فصل از دستگاه‌های سامسونگ یا هوآوی استفاده می‌کردند. در میان کابران کافه بازار سامسونگ سهمی بیش از 50 درصد و هوآوی بیش از 30 درصد سهم به خود اختصاص داده است. ال‌جی، اچ‌تی‌سی، سونی و لنوو با تفاوت فاحشی در رده های بعدی قرار دارند.

کدام گوشی محبوب تر است؟ سامسونگ Galaxy J5 با سهم 10 درصدی پرطرفدارترین دستگاه اندرویدی میان کابران شناخته شده است و سامسونگ Galaxy J7 با تفاوت یک درصدی بیشترین سهم بازار را دارد. اینطور که مشخص است گلکسی‌های سامسونگ در میان اندرویدی ها بیشترین محبوبیت را دارند.

بازی های موبایلی همیشه محبوب‌ند و روزهای تعطیل بهترین زمان برای خرید و نصب بازی های محبوب مجازی است. آنطور که کافه بازار اعلام کرده کاربران خانواده کافه بازار در روز جمعه بیشتر از هر روز دیگری بازی‌ خریده اند و البته با رسیدن شنبه اولین روز کاری بیشترین خریدهای خود را معطوف به برنامه‌ها کرده اند. البته رقم بیشترین خرید بازی و برنامه برای دو هر 16 درصد بوده است.


در گزارش کافه بازار مشخص شده بیشترین رشد انتشار برنامه در دسته ماجرایی و پس از آن مذهبی و کتاب‌ها و منابع بوده است. به بیان دیگر سرگرمی و اطلاعات در زندگی کاربران جایگاه ویژه ای دارند.


به تبع آنکه امور مالی در زندگی همه ما نقش اساسی دارد، نصب برنامه های امور مالی نیز مهم می‌شود. به گفته کافه بازار فعال در دسته های امور مالی رشد بیشتری نسبت به فصل قبل داشته است.


برنامه های اشتراکی در فصل زمستان به طور متوسط بیش از 5برابر دیگر برنامه ها افزایش کاربران خرید کننده داشته اند و برای تکرار خرید کاربران در 17 دسته موفق تر بوده اند. در این مدل کاربران می‌توانند حق اشتراک پرداخت کنند و برای دوره زمانی معینی از خدمات و محصولات دیجیتال درون‌برنامه‌ای استفاده کنند. در حال حاضر محصولات اشتراکی بازار می‌توانند برای دوره‌های زمانی یک ماهه و یک ساله تعریف شوند و در پایان هر دوره، اشتراک به صورت خودکار تمدید می‌شود.

درحالیکه دسته های خرید و خانوادگی بار دیگر بیشترین درصد افزایش خریدار را داشته اند؛ برنامه های دسته سبک زندگی رکوردار بیشترین کاهش نصب فعال زمستان بودند. همچنین بر اساس این گزارش تعداد اجرای هر برنامه آنی در این فصل در هفته حدود ۴٫۵ برابر میانگین دانلود هفتگی برنامه های عادی بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • nhho
    nhho | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    به نظرم کافه بازارخب نیست...مخصوصابخش نظرات به برنامه ها،نه به ترتیب تاریخه نه بیشترین وکمترین لایک،وهمینطوریکی سوالی،چیزی داره میپرسه،میدونی ولی نمیتونی بهش پاسخ بدی...خیلی ازبرنامه هاشم پولیه ومسخره است(حتی خیلی ازپولی هاشم مسخره است )وخیلی ازبرنامه هاروهم نداره،مثل یوتیوب یاگوگل پلاس یاواتس آپ،درحالی که بازارهای مشابه مثل چهارخونه وایران اپزومایکت و...دارن،درخواست برنامه نداره مثل بقیه بازارهاو...فقط اسمش محبوب واگرنه همه بازارهای اندرویدی ایرانی دیگه ازخیلی لحاظ ازش بهترن...

  • coleman
    coleman | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    یه جوری شده مد بعضیا فکر میکنن فقط سامسونگ گوشیه در عوض نسبت به قیمت ارزش خرید نداره نمیگم گوشی خوب نمیزنه اگه با هواوی مقایسه کنیم همیشه پولی که به یه گوشی سامسونگ میدیم اگه با همین پول هواوی انتخاب کنید از همه لحاظ یه گوشی بهتر میشه خرید پردازنده قویتر حافظه بیشتر و... سامسونگ گوشیاش خوبه ولی بیشتر پول برندشو میگیره.

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    جی ۵ هم شد گوشی ؟

مطالب پیشنهادی