ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: موبایل میان رده هواوی Nova 3e

سال 2017 در دنیای موبایل به نمایشگرهای کم حاشیه و فوق عریض اختصاص داشت که با اسامی مختلفی شناخته می شدند: فول ویو، فول ویژن، اینفینیتی و مانند اینها. در سال جدید میلادی شرکت ها ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

سال 2017 در دنیای موبایل به نمایشگرهای کم حاشیه و فوق عریض اختصاص داشت که با اسامی مختلفی شناخته می شدند: فول ویو، فول ویژن، اینفینیتی و مانند اینها. در سال جدید میلادی شرکت ها به مسیر تازه ای قدم گذاشته و اقدام به تعبیه بریدگی یا همان ناچ معروف (notch) درون نمایشگر می کنند تا ظاهر مدرنی را به محصولات خود بدهند. حالا موبایل هواوی Nova 3e وارد بازار کشورمان شده که در این مطلب قصد داریم آن را بررسی کنیم.

هواوی Nova 3e که در بازارهای جهانی به نام P20 لایت هم شناخته می شود، علاوه بر طراحی زیبا و متمایز، قابلیت های برجسته دیگری هم دارد که از بین آنها می توان به نمایشگر با کیفیت، دوربین سلفی حرفه ای، دوربین اصلی دوگانه، اندروید 8 و فناوری تشخیص چهره اشاره کرد. در ادامه مشخصات اصلی این موبایل را مرور می کنیم:

  • بدنه شیشه ای با فریم فلزی
  • نمایشگر 5.84 اینچی از نوع IPS LCD
  • چیپست Kirin 659 با پردازنده هشت هسته ای
  • 4 گیگابایت حافظه رَم
  • 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی (f/2.2)
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی (f/2.0)
  • باتری 3000 میلی آمپر ساعتی

هواوی Nova 3e هنوز به شکل رسمی وارد بازار کشورمان نشده اما هم اکنون در کشور امارات به قیمت 1200 درهم پیش فروش می شود و در بازارهای جهانی هم حدود 240 یورو قیمت گذاری شده است. داخل جعبه علاوه بر خود گوشی، شاهد فست شارژر، کابل USB تایپ C و هدفون هستیم. در ادامه با بررسی ویدیویی و برررسی کامل «سوپر استار» جدید غول تکنولوژی چین با دیجیاتو همراه باشید.

بررسی ویدیویی

طراحی و کیفیت ساخت

هواوی Nova 3e با دو لایه شیشه ای که فریم فلزی آن را در بر گرفته اند، زیبا و چشم نواز به نظر می رسد. نسل دوم نمایشگرهای کم حاشیه این شرکت که FullView 2.0 نام دارد، در لبه بالایی تا جای ممکن به فریم نزدیک شده و حالا اندکی بیشتر از 80 درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده. با این حال همه نگاه ها به بریدگی بالای نمایشگر خیره می شود که دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و حسگرهای نور و مجاورت را درون خود جای داده است.

اینکه ایجاد بریدگی درون نمایشگر برای اولین بار به ذهن چه فردی آمد را نمی دانیم، اما واضح است که اپل در جا انداختن این المان طراحی در دنیای موبایل نقش مهمی داشته. هواوی با افتخار می گوید ابعاد ناچ نمایشگر Nova 3e نصف ابعاد ناچ آیفون X است که البته تعجبی هم ندارد، چون اپل هشت قطعه سخت افزاری مختلفی را درون ماژول TrueDepth جا داده اما هواوی به سه قطعه بسنده کرده است. عادت کردن به بریدگی بالای نمایشگر کار ساده ای نیست اما ظاهراً چاره ای جز این نداریم و طبق آخرین اخبار موجود، اکثر شرکت ها در این مسیر قدم گذاشته اند.

پشت بدنه شاهد چیدمان عمودی دوربین دوگانه هستیم که باز هم طراحی آشنای آیفون X را به یاد می آورد، اما با بیرون زدگی بیشتر. بدنه شیشه ای پشت دستگاه اما واقعاً حس یک موبایل پریمیوم را به شما منتقل می کند، به خصوص در مدل آبی رنگ که با پوشش چندلایه ویژه ای همراه شده و نور را در زوایای مختلف به زیبایی به جلوه در می آورد، درست شبیه به آنر 9.

حاشیه کم اطراف نمایشگر، استفاده از شیشه های خمیده در تمام طرفین، ضخامت کم و وزن مناسب دستگاه باعث شده تا Nova 3e بسیار خوش دست و ارگونومیک باشد. برجستگی نسبتاً زیاد دوربین اصلی و جذب بیش از اندازه اثر انگشت روی بدنه شیشه ای هم از معایب طراحی این موبایل به شمار می روند. بدنه شیشه ای در برابر ضربه هم مقاومت بالایی ندارد و بهتر است مراقبت ویژه ای از آن به عمل آورید.

نمایشگر

صفحه نمایش Nova 3e از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080×2280 پیکسل است، یعنی به جای نسبت تصویر 18:9 شاهد نسبت 19:9 هستیم. هواوی این نمایشگر را به خاطر حاشیه کمتر و بریدگی بالای آن «فول ویو 2.0» می نامد. این نمایشگر از گاموت رنگی عریض پشتیبانی کرده و 96 درصد فضای رنگی NTSC را پوشش می دهد.

نمایشگر Nova 3e کیفیت و دقت رنگ بسیار خوبی دارد. هواوی سعی کرده رنگ ها را تا حد ممکن به حالت طبیعی نزدیک تر کند اما رنگ آبی کمی غالب است و حتی روی صفحات سفید هم هاله آبی کمرنگی دیده می شود. البته امکان تنظیم دمای رنگ از طریق منوی تنظیمات وجود دارد. ما حداکثر روشنایی صفحه این موبایل را برابر 557 نیت اندازه گیری کردیم که رقم بسیار خوبی محسوب می شود.

نگرانی اصلی در زمان استفاده از این موبایل به بریدگی بالای نمایشگر بر می گردد که ممکن است تجربه کاربری را مختل کند، اما هواوی ترتیبی را اتخاذ کرده که اکثر برنامه ها در حالت استاندارد 18:9 (تا زیر بریدگی) اجرا می شوند و بریدگی صفحه، محتوای برنامه ها را نمی پوشاند. در حالت افقی هم فضای مفید صفحه به کنار بریدگی ختم شده و باز هم مشکلی برای  تماشای فیلم یا اجرای بازی ها وجود ندارد.

در مجموع نمایشگر هواوی Nova 3e در رده موبایل های اقتصادی کاملاً راضی کننده است و نقطه ضعف بارزی در آن دیده نمی شود اما اگر بخواهیم آن را مقایسه کنیم، باید گفت که میان رده دیگر این شرکت یعنی پی اسمارت برتری محسوسی از نظر نمایشگر دارد.

نرم افزار

هواوی Nova 3e به اندروید اوریو و نسخه هشتم رابط کاربری اموشن مجهز شده که ترکیب مورد انتظار در ابتدای سال 2018 محسوب می شود. EMUI 8.0 نسبت به قبل کارآمدتر و بهینه تر شده اما از نظر ظاهری تغییر چندانی نکرده. بنابراین اگر کاربر قدیمی هواوی هستید به راحتی با این موبایل جدید ارتباط برقرار خواهید کرد.

مثل همیشه چندین تِم مختلف در هواوی Nova 3e تعبیه شده اما امکان دسترسی به مجموعه آنلاین تِم ها و تصاویر پس زمینه وجود ندارد. ثبت اسکرین شات با سوایپ سه انگشتی به سمت پایین، فعال کردن حالت استفاده با یک دست از طریق سوایپ روی نوار ناوبری، یا دکمه ناوبری شناور را می توان از جمله قابلیت های رابط کاربری این موبایل دانست.

یکی از برنامه های کاربردی نصب شده روی هواوی Nova 3e به نام Game Assistant سه حالت مختلف را برای اجرای بازی در اختیار شما قرار می دهد: حالت Game Mode برای بهترین تجربه ممکن در زمان بازی، حالت Smart Mode برای ایجاد تعادل بین کارآیی و مصرف انرژی، و نهایتاً حالت Power Saving که حداکثر شارژدهی باتری را در زمان بازی به ارمغان می آورد.

اگرچه هواوی می گوید رابط کاربری Nova 3e از نظر سرعت و کارایی بهبود یافته و در زمینه تخصیص منابع هم بهینه تر عمل می کند، اما همچنان شاهد تأخیرهای گاه و بیگاه در زمان اجرای برنامه ها و جابجایی بین آنها هستیم (به نظر می رسد فرمور موبایلی که به دست ما رسیده، نسخه نهایی نیست و احتمالاً معدود ایرادات موجود تا زمان عرضه رسمی به بازار، برطرف می شود). با این حال تجربه استفاده از EMUI 8.0 در مجموع قابل قبول است.

سخت افزار

ترکیب سخت افزاری Nova 3e را بارها در محصولات هواوی دیده ایم؛ چیپست Kirin 659 با پردازنده 8 هسته ای و پردازشگر گرافیکی Mali-T830 MP2، چهار گیگابایت حافظه رَم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی. تجربیات قبلی نشان دادند این چیپست به راحتی از عهده اجرای فعالیت های روزمره بر می آید و حتی بازی های سه بعدی نیمه سنگین را هم با نرخ فریم متوسط اجرا می کند، اما برای بازی های سنگین نمی توان روی آن حساب کرد.

هواوی Nova 3e نیز همین تجربه را تکرار می کند. رفع نیازهای روزمره مانند پیام رسانی، مرور وب (با پنجره های متعدد)، حضور در شبکه های اجتماعی و اجرای بازی های نیمه سنگین با این موبایل به شکل مطلوبی صورت می گیرد. بازی آسفالت 8 روی تنظیمات گرافیکی بالا اجرا می شود اما برای تجربه روان تر، بهتر است تنظیمات متوسط را انتخاب کنید. بازی Sky Dancer اما کمی لَگ دارد و نمی شود تجربه لذت بخشی از آن داشت. استفاده از برنامه GameSuite که در قسمت نرم افزار نام بردیم هم تأثیر چندانی در اجرای بازی ها نداشت.

برای ارزیابی و مقایسه کارآیی Nova 3e به سراغ اپلیکیشن های بنچمارک همیشگی یعنی آنتوتو، گیکبنچ، پی سی مارک و 3DMark می رویم. به دلیل نهایی نبودن فرمور این موبایل، تلاش ما برای تست 3DMark به نتیجه نرسید اما سه مورد دیگر به خوبی اجرا شدند. در ادامه نتایج به دست آمده را می بینید:

امتیازاتی که در بالا می بینید، همان هایی هستند که پیش از این برای موبایل هایی نظیر میت 10 لایت، پی اسمارت و آنر 7X هم دیده بودیم. بنابراین Nova 3e به راحتی نیازهای روزمره شما را پاسخ می دهد و به لطف 4 گیگابایت حافظه رَم، در اجرای همزمان برنامه ها نیز هیچ مشکلی را تجربه نمی کنید.

حافظه داخلی این موبایل 64 گیگابایت در نظر گرفته شده که برای میان رده ای در این سطح، کاملاً قابل قبول است. از این مقدار حدود 51 گیگابایت در دسترس کاربر قرار دارد اما اگر نیاز به افزایش ظرفیت دارید، باید قید سیم کارت دوم را بزنید. این موبایل از کارت های حافظه microSD با حداکثر ظرفیت 256 گیگابایت پشتیبانی می کند.

حسگر اثر انگشت Nova 3e مانند بقیه موبایل های هواوی، سرعت و دقت بسیار خوبی دارد و محل قرار گرفتن آن در پشت بدنه هم مناسب است. البته این موبایل به فناوری تشخیص چهره یا Face Unlock هم مجهز شده که به گفته هواوی با اسکن 1000 نقطه از جزئیات سر و صورت کاربر، امنیت بالایی را حاصل می کند. تست های ما نشان داد تشخیص چهره این گوشی در شرایط عادی به خوبی عمل می کند، باز یا بسته بودن چشم ها را به خوبی تشخیص می دهد و به راحتی نمی توان فریبش داد، اما در شرایط نوری نامناسب نباید خیلی روی آن حساب کنید.

تنها اسپیکر هواوی Nova 3e روی لبه پایینی آن قرار گرفته و قدرت چندانی ندارد. در واقع اگر خروجی صدای این اسپیکر را با پی اسمارت مقایسه کنید، شاهد افت 20 الی 30 درصدی حجم صدا هستید. البته جک هدفون تا حد زیادی این مسئله را رفع می کند و با استفاده از هدفون های حرفه ای (نه هدفونی که داخل جعبه قرار گرفته) و بهره گیری از نسل چهارم فناوری اختصاصی هواوی Histen، تجربه شنیداری خوبی داشته باشید.

دوربین

تمرکز اصلی گوشی های سری نووا همیشه روی قابلیت های عکاسی حرفه ای بوده و هواوی Nova 3e هم از این قاعده مستثنی نیست. در این موبایل شاهد یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با پیکسل های 1 میکرونی و ضریب اف 2.0 هستیم که ترکیب بسیار خوبی برای ثبت سلفی به شمار می رود، ضمن اینکه ماژول دوگانه 16+2 مگاپیکسلی پشت دستگاه هم امکانات اضافه ای مانند ثبت پرتره یا جدا کردن سوژه از پس زمینه (افکت بوکه) را برایتان به ارمغان می آورد.

رابط کاربری دوربین هواوی Nova 3e هم گزینه های بیشتری نسبت به قبل دارد و امکانات جدیدی مانند AR Lens برای ایجاد افکت های واقعیت افزوده روی چهره، Slow-mo برای ضبط ویدیوهای آهسته (رزولوشن VGA با نرخ 120 فریم بر ثانیه) یا گزینه Perfect Selfie برای ثبت سلفی های زیبا اشاره کرد. هواوی می گوید الگوریتم های هوشمند پیشرفته ای را برای زیباسازی طبیعی چهره در نظر گرفته، البته اگر همان طور که در منوی بخش Perfect Selfie می بینید (که شیوه دسترسی به آن هم در نوع خودش معمایی محسوب می شود) بزرگ کردن چشم ها، کوچک کردن صورت، تغییر رنگ و شفاف سازی پوست، پر کردن ابروها و مژه ها و مانند اینها را زیباسازی طبیعی در نظر گرفت.

کیفیت دوربین اصلی هواوی Nova 3e واقعاً خوب است و تصاویر چشم نوازی را ثبت می کند، البته در نور کافی. عکس ها از نظر شارپنس، کنتراست و اشباع ایرادی ندارند و فوکوس PDAF هم بسیار خوب و دقیق عمل می کند. در زیر چند نمونه تصویر ثبت شده با این گوشی در شرایط نوری مناسب را می بینید:

سنسور 2 مگاپیکسلی دوربین دوگانه که وظیفه عمق سنجی و ایجاد عمق میدان مصنوعی را بر عهده دارد، گاهی اوقات در تشخیص سوژه های شلوغ با مشکل مواجه می شود. در مقابل دوربین سلفی بسیار با کیفیت هواوی Nova 3e که به حسگر ثانویه هم مجهز نیست، به راحتی چهره شما را تشخیص داده و بوکه زیبایی را در پس زمینه ایجاد می کند. در زیر نمونه ای از حالت عمق میدان مصنوعی (Wide Aperture) و سلفی پرتره را می بینید:

عملکرد دوربین اصلی هواوی Nova 3e در شب هم قابل قبول است و اگر اندکی نور در محیط وجود داشته باشد، می توانید عکس های خوبی را ثبت کنید. البته انتظار جزئیات کامل و رنگ های پویا را نداشته باشید. فلاش این گوشی برد مناسبی دارد اما پردازش ثانویه تصویر در زمان استفاده از فلاش، جزئیات را از بین می برد. در زمان ثبت سلفی در محیط تاریک هم نمایشگر به عنوان فلاش عمل کرده و تا حدودی کمبود نور را جبران می کند تا چهره های واضح تری را ثبت کنید. در ادامه سه تصویر در محیط تاریک که با میان رده جدید هواوی ثبت شده اند را می بینید:

در مجموع امکانات سخت افزاری و نرم افزاری عکاسی در هواوی Nova 3e کاملاً راضی کننده است، به خصوص برای یک میان رده اقتصادی که از سخت افزار چندان قدرتمندی بهره نمی برد و احتمالاً قیمت چندان بالایی هم ندارد.

باتری و شارژ

هواوی Nova 3e باتری 3000 میلی آمپر ساعتی دارد که رقم مناسبی برای میان رده های اقتصادی به شمار می رود. البته چیپست Kirin 659 و رابط کاربری EMUI را نمی توان بهینه ترین ترکیب موجود از نظر مصرف انرژی دانست و به همین دلیل، نتیجه تست باتری این دستگاه با اپلیکیشن PCMark کمتر از حد انتظار است. البته تجربه ما نشان داد Nova 3e هم می تواند یک روز کاری نسبتاً سنگین را با شما همراهی کند ولی تقریباً هر شب باید به شارژر متصل شود.

خوشبختانه هواوی این بار فناوری شارژ سریع را به میان رده هایش نیز آورده و فست شارژر 18 واتی را درون جعبه Nova 3e قرار داده که به گفته سازنده، می تواند ظرف نیم ساعت 43 درصد ظرفیت باتری را پر کند. البته دستگاهی که در اختیار ما قرار گرفته بود (به خاطر نهایی نبودن فرمور) به شکل نرم افزاری از این قابلیت پشتیبانی نمی کرد و نتوانستیم صحت ادعای سازنده را تست کنیم.

جمع بندی

تا جایی که می دانیم، اسنشال فون برای اولین بار چارچوب مرسوم نمایشگرهای موبایل را در هم شکست و آیفون X هم به این ایده پر و بال داد. حالا هواوی اولین شرکتیست که بریدگی نمایشگر یا همان ناچ را به دنیای میان رده ها آورده. احتمالاً شما نیز طرفدار این ویژگی نیستید، ضمن اینکه در دنیای واقعی به غیر از زیبایی، مزیتی را به همراه نمی آورد. با این حال اکثر شرکت ها همین مسیر را در پیش گرفته اند و ما هم چاره ای جز پذیرش آن نداریم.

هواوی Nova 3e به جز طراحی زیبا و منحصر به فرد و کیفیت ساخت بسیار خوب، قابلیت های برجسته دیگری از جمله نمایشگر با کیفیت و دوربین های حرفه ای دارد، به خصوص دوربین جلویی آن که همه را به سلفی گرفتن ترغیب می کند. شارژ سریع هم بالاخره با میان رده های هواوی آمده که خبر خوبی محسوب می شود. نقص های جزئی رابط کاربری احتمالاً در نسخه نهایی این موبایل رفع خواهند شد، اما لک پذیری و شکنندگی بدنه، ضعف اسپیکر اصلی و شارژدهی کمتر از انتظار باتری را می توان از معایب آن برشمرد.

در مجموع اگر موبایل خوبی می خواهید که در حال حاضر (حداقل از نظر ظاهری) کاملاً فراتر از رده قیمتی خود به نظر برسد، و در حوزه عکاسی هم دستی بر آتش دارید، هواوی Nova 3e گزینه مناسبی برایتان محسوب می شود، البته اگر با توجه به نوسانات اخیر بازار، هواوی قیمت مناسبی را برایش در نظر بگیرد. در ادامه نقاط قوت و ضعف این دستگاه را مرور می کنیم.

نقاط قوت هواوی Nova 3e
  • طراحی زیبا و منحصر به فرد
  • کیفیت ساخت بسیار خوب
  • نمایشگر با کیفیت
  • دوربین های حرفه ای با امکانات متعدد
  • فناوری تشخیص چهره
  • اندروید و رابط کاربری به روز
  • درگاه USB تایپ C
  • پشتیبانی از شارژ سریع
نقاط ضعف هواوی Nova 3e
  • شکنندگی و لک پذیری بدنه
  • تفاوت ناچیز با دیگر میان رده های هواوی
  • شارژدهی کمتر از انتظار
  • صدای ضعیف اسپیکر اصلی
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • SaSaN EkRaMi
    SaSaN EkRaMi | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

    همیشه تنها دلیلی که منو از خرید گوشیای هواوی منصرف کرده رابط کاربریش بوده از اندروید 4 تا 8 هیچ چنگی به دلم نزده

    • Bezipoort
      Bezipoort | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

      سلام دوست عزیز.باید یه نکته ای رو خدمت شما عرض کنم.بسته به هزینه ای که برای خرید گوشی میکنید و آیتم های مورد انتظارتون به نظرم برند هوآوی در حال حاضر چه در رده گوشی های میان رده و چه پرچمدار داره بهترین و با کیفیت ترین گوشی های دنیا رو تولید میکنه.علی الخصوص همین گوشی میان رده اش رو که خودم به تازگی خریدمش و به شدت ازش راضی ام.از طراحی ظاهری گرفته تا قدرت پردازش بالایی که داره nova3e رو تبدیل به یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار کرده.به تمام کسایی دنبال یک گوشی با قیمت مناسب میگردن این گوشی رو پیشنهاد میکنم.

    • حیدر نامداری
      حیدر نامداری | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

      البته

    • حیدر نامداری
      حیدر نامداری | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

      ولی میتونیم با تم هایی که این دورو زمونه وجود داره یه رابط کاربری یک دست داشته باشیم

  • elhamroya
    elhamroya | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

    خیلی ممنون از بابت بررسیتون. ولی کاش مشخصات گوشی رو کامل مینوشتین لااقل

    • Soheilnemati999
      Soheilnemati999 | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

      سلام به همگی.بنده بعد از مدت ها تحقیق و بررسی بین برند های مختلف گوشی تلفن همراه NOVA3 رو انتخاب کردم.به همین دلیل به نظرم اطلاعاتی که بدست آوردم به نظرم میتونه براتون مفید واقع بشه.یکی از مهم ترین آیتم هایی که در این گوشی در درجه بالایی از کیفیت وجود داره دوربین عالی اون هست. نوا 3 ای از دوربین دوگانه متشکل از دو سنسور ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی برخوردار است که سنسور اول نقش ثبت جزئیات اصلی تصویر و سنسور دوم، وظیفه‌ی ثبت جزئیات مربوط به عمق میدان برای بهبود کیفیت تصاویر پرتره با افکت بوکه را بر عهده دارد. این گوشی از یک باتری ۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم-پلیمری برخوردار است، اما تفاوت اصلی آن با دیگر میان‌رده‌های اندرویدی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع است.هواوی نوا 3 ای از مشخصات سخت افزاری تقریبا مشابهی با چند میان رده‌ی اخیر هواوی بهره می‌برد و همچنان هم پردازنده‌ی هشت هسته‌ای کایرین ۶۵۹ با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Mali-T830 MP2، مغز متفکر دستگاه را تشکیل می‌دهند. البته این موضوع به هیچ وجه تاثیر منفی بر روی عملکرد گوشی نگذاشته است و همچنان هم اکثر بازی‌ها و نرم افزارهای گرافیکی و سنگین روز را می‌توانید بدون مشکل خاصی بر روی نوا 3 ای اجرا کنید.


  • sepehrkazemi
    sepehrkazemi | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    نوا 3 ای گوشی‌ای میان رده و جدید از هوآوی است که با امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری بهتری از یک میان رده به بازار عرضه می‌شود. این گوشی زیبا طراحی‌ای شیک و متفاوت با دیگر میان‌رده‌های بازار دارد که آن را به رقیبی سر سخت در این بخش از بازار مبدل کرده است.پردازنده دستگاه طبق انتظاری که داریم ساخت هوآوی است. این پردازنده جدید در اواسط سال 2017 برای گوشی‌ها و تبلت های میان رده معرفی شد و اکنون شاهد استفاده از آن در یکی از گوشی‌های میان رده هوآوی هستیم. کایرین 659 به 8 هسته مجهز است که 4 هسته آن فرکانس 2.36 گیگاهرتزی دارند و 4 هسته دیگر کم مصرف هستند و فرکانس 1.7 گیگاهرتزی دارند.نکته مهم در بخش امنیت این گوشی در اینجاست که می‌توانید از سنسور اثرانگشت و تشخیص چهره در کنار هم استفاده کنید و نیازی نیست که فقط یکی از آن‌ها فعال باشد بنابراین اگر گوشی در محیطی نتوانست چهره شما را تشخیص دهد نیازی نیست تا از روش جایگزین یعنی تایپ کردن پسورد استفاده کنید و می‌توانید سریع انگشت خودتان را روی سنسور اثرانگشت قرار دهید و قفل صفحه را باز کنید.

  • Arash Sohrabi
    Arash Sohrabi | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷

    با عرض سلام و ادب. ابعاد و وزن دستگاه برای یک گوشی ۵.۸ اینچی بسیار ایده‌آل است به طوری که وزن ۱۴۵ گرمی آن در اولین استفاده شما را شگفت‌زده می‌کند. با وجود اینکه پشت دستگاه به صورت تخت طراحی شده، ضخامت ۷.۴ میلی‌متری و چهار گوشه‌‌ی انحنادار دستگاه باعث شده تا دستگاه به بهترین شکل در دست جای بگیرد. خروجی اسپیکر گوشی، درگاه USB نوع C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در لبه‌ی پایینی گوشی قرار گرفته‌اند و شیار سیم‌کارت و کارت حافظه نیز همانند اکثر گوشی‌های بازار در لبه‌ی سمت چپ قرار گرفته است. نمایشگر متفاوت نوا ۳ ای با دیگر میان‌رده‌های هواوی اولین چیزی خواهد بود که در نگاه اول نظرتان را به خود جلب می‌کند. هواوی از یک نمایشگر کشیده با نسبت ۱۹ به ۹ در گوشی استفاده کرده است که یک بریدگی نه چندان بزرگ در لبی‌ی بالایی آن خودنمایی می‌کند. این نمایشگر که هواوی آن را یکی از نمونه‌های «Full View Display 2.0» می‌داند تقریبا ۸۰ درصد از سطح جلوی گوشی را پوشانده است.

  • samanhamidi
    samanhamidi | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷

    دوربین هر گوشی یکی از مهم ترین ویژگی هایی هست که مشتری برای خرید خیلی روش تمرکز میکنه و این امر هم کاملا منطقی و طبیعی هست
    یکی دیگه از قابلیت های برجسته Nova 3e دوربین سلفی با کیفیت اون هست که از یک حسگر 16 مگاپیکسلی با پیکسل های 1 میکرونی و لنز عریض 78 درجه با ضریب اف f/2.0 تشکیل شده که مطمونا یکی از قوی ترین دوربین های سلفی بین گوشیای موجود تو بازار هست. هواوی اعلام کرده سخت افزار پیشرفته در کنار الگوریتم های نرم افزاری ویژه این موبایل، ثبت پرتره های حرفه ای رو برای کاربر ممکن میکنه، مثلاً قابلیت Perfect Selfie برای زیباسازی چهره به شکل طبیعی یا Light Fusion برای افزایش جذب نور در محیط های تاریک.
    هواوی Nova 3e به افکت های واقعیت افزوده نیز مجهز شده که با استفاده از اون ها می تونید ماسک های مختلف را به چهره خود اضافه کنید یا پس زمینه تصویر رو تغییر بدید. با این امکانات بی نظیری که هواوی روی این گوشی معرفی کرده مطمئنا یکی از جذاب ترین گوشیای موجود تو بازار سال 2018 خواهد بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی