ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ردیت به بهانه صیانت از آزادی بیان، از مقابله با سخنان نژادپرستانه سر باز می زند

به نظر می رسد که تعهد ردیت نسبت به آزادی بیان یک بار دیگر این کمپانی را به دردسر انداخته است. یکی از کاربران این انجمن اینترنتی اخیراً پرسشی درباره سیاست های ردیت در قبال ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

به نظر می رسد که تعهد ردیت نسبت به آزادی بیان یک بار دیگر این کمپانی را به دردسر انداخته است. یکی از کاربران این انجمن اینترنتی اخیراً پرسشی درباره سیاست های ردیت در قبال پست هایی که شامل نژادپرستی و سخنان تحقیرآمیز می شوند مطرح کرد و به گفته استیو هافمن، مدیرعامل ردیت، چنین سخنانی در این انجمن قابل پذیرش هستند.

هنوز مشخص نیست که صحبت های هافمن انعکاس دهنده قوانین کمپانی ردیت نیز هست یا خیر اما محافظت از سخنان تنفرآمیز می تواند به آزار آنلاین و قلدری سایبری منجر شود. بنابر تحقیقات اخیر موسسه Pew، تقریباً 40 درصد از آمریکایی نوعی از آزارهای آنلاین را تجربه کرده اند.

البته گرچه سخنان تنفرآمیز در ردیت آزاد هستند اما هافمن به سرعت اشاره کرد که با هرگونه تهدید خشونت آمیز در ردیت برخورد خواهد شد. «وقتی رفتارهای کاربران با سیاست های ما در قبال محتوی مغایرت داشته باشد، وارد عمل می شویم». گفتنی است که کمپانی ردیت مدتی پیش به خاطر فعالیت های خشونت طلبانه نئونازی ها در وب سایت خود مورد انتقادات فراوان قرار گرفت و این اعتراضات به بن شدن برخی کاربران و به روزرسانی قوانین برای منع خشونت طلبی منجر گشت.

در بخشی از قوانین تازه ردیت آمده: « از این پس ما در برابر تمام محتویاتی که خشونت یا آسیب فیزیکی علیه یک شخص یا گروه خاصی از مردم را ترویج، تبلیغ و تجلیل می کنند وارد عمل می شویم. به همین شکل، به مقابله با محتویاتی خواهیم پرداخت که حیوان آزاری را ترویج داده و تجلیل می کنند.»

نقطه نظر ردیت درباره آزادی بیان -و ممانعت آن از مقابله با سخنان تنفرآمیز- این انجمن را به تنها جامعه آنلاین در عصر دیجیتالی تبدیل کرده که تا این حد به کاربران آزادی عمل می دهد. بسیاری از کمپانی های مشابه مانند اپل، فیسبوک، گوگل، ایسنتاگرام، یوتوب، مایکروسافت، توییچ، پلی استیشن، ایکس باکس لایو، استیم و آمازون، همه و همه استفاده از چنین ادبیاتی را قدغن کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷

    ردیت که اصلا یه وضعی?

  • کامیاب
    کامیاب | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷

    الان تو دیجیاتو هم همین وضعه دیگه با حضور عرزشی ها

  • | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷

    جناب spez عمرا بذاره چنین اتفاقی بیفته.خودش خداوندگار سانسوره

مطالب پیشنهادی