ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار رایانه های رمیزی
تکنولوژی

بازار رایانه های رومیزی خیال بازگشت به روزهای اوج خود را ندارد

در حالی که در سال ۲۰۱۷ نشانه هایی امیدوار کننده از بازگشت بازار رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها به روزهای روشن گذشته به چشم می خورد، نخستین گزارش ها از وضعیت کسب و ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

در حالی که در سال ۲۰۱۷ نشانه هایی امیدوار کننده از بازگشت بازار رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها به روزهای روشن گذشته به چشم می خورد، نخستین گزارش ها از وضعیت کسب و کار در این حوزه از دنیای تکنولوژی امیدها را تا حدودی از بین برده اند.

گزارش های مجزایی از موسسات تحقیقاتی Gartner و IDC نشان می دهد که بازار رایانه های رومیزی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ با سکون و حتی افت مواجه شده است. در حالی که IDC وضعیت رشد این حوزه در بازه مورد اشاره را حدود صفر در نظر گرفته است، محققین Gartner معتقد هستند که در این مدت شاهد افت ارزش ۱.۴ در شاخص های فروش پی سی ها و لپ تاپ ها بوده ایم.

اما نکته جالب و مشترک در گزارش هر دو موسسه مورد اشاره، رشد بسیار قابل توجه و امیدوار کننده سهم فروش کمپانی DELL است که در واقع کمک کرده تا این بازار سنتی دچار یک سقوط آزاد نشود. بر اساس برآوردها، کمپانی آمریکایی در طی یک سال گذشته   رشدی ۶.۵ درصدی را در میزان درآمدهای خود از راه فروش رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها شاهد بوده است، در حالی که آمار فوق برای بهترین عملکرد کمپانی رده دوم (HP) چیزی کمتر از ۴ درصد بوده است.

وضعیت بازار رایانه های رومیزی

آمارهای منتشر شده همچنین نشان می دهد که فروش پی سی های جدید در ناحیه شرق آسیا و به خصوص چین شاهد بیشترین افت بوده است. طوری که کشور چین به تنهایی عامل اصلی رکود در بازار رایانه های رومیزی معرفی شده است.

با همه این ها هنوز نمی توان پیش بینی دقیقی از آینده این صنعت ارائه داد. کارشناسان IDC باور دارند که در ماه های آینده لپ تاپ های جدید گیمینگ و همچنین پی سی های مجهز به ویندوز ۱۰ برای مصارف تجاری خواهند توانست وضعیت این حوزه را تا حدودی بهبود ببخشند. اما همه تا این حد خوشبین نیستند.

موبایل های هوشمند همچنان حاکم مطلق بخش بزرگی از بازار ابزارهای تکنولوژیک هستند و رایانه های امروزی نیز می توانند تا چندین سال آینده نیاز کاربران خود را رفع نمایند. بنابراین بعید به نظر می رسد بازار پی سی ها به این زودی روی رونق را به خود ببیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷

    در مورد گیمر ها، انحصاری های سونی و یا کلا انحصاری های کنسولی(رد دد2) بیشتر اون هارو به سمت کنسول ها کشونده.
    فقط در زمینه کارای حرفه ای میمونه که بخوان پی سی خیلی قوی بخرن و تا حدودی گیمرها، وگرنه بقیه با استفاده معمولی چندان نمیخرن...

  • آریا
    آریا | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷

    به نظر میرسه کمپانی های امریکایی دارن به دوران شکوه قبلی شون بر میگردن. انگار این شعار make america great again داره به واقعیت میپیونده

مطالب پیشنهادی