ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نقض حقوق پتنت، بازهم پای اپل را به دادگاه باز می کند؛ این بار به خاطر Touch ID

تشکیل پرونده های قضایی مرتبط با نقض حقوق پتنت ها، دیگر به مسئله ای عادی در دنیای تکنولوژی تبدیل شده و کمپانی های مختلف، چپ و راست از یکدیگر شکایت کرده و مدعی می شوند ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

تشکیل پرونده های قضایی مرتبط با نقض حقوق پتنت ها، دیگر به مسئله ای عادی در دنیای تکنولوژی تبدیل شده و کمپانی های مختلف، چپ و راست از یکدیگر شکایت کرده و مدعی می شوند که خالق یک تکنولوژی خاص بوده اند.

اپل هم یکی از شرکت هایی است که دائماً از سوی «کمپانی های ترول» مورد هدف قرار می گیرد و در تازه ترین پرونده قضایی علیه اهالی کوپرتینو، کمپانی کره ای Firstface مدعی شده که پتنتی مرتبط با اسکنر اثر انگشت داخل دکمه فیزیکی هوم به ثبت رسانده و به همین خاطر، اپل با Touch ID در واقع مشغول سرقت تکنولوژی بوده است.

اتهام سرقت این تکنولوژی به صورت مستقیم از سوی مدیرعامل Firstface، جونگ جائه-لارک به اپل زده شده است. وی می گوید که کمپنی زیر نظرش در کشورهای مختلفی مانند ژاپن، کره و ایالات متحده، پتنتی برای سیستم تشخیص هویت از طریق اثر انگشت به ثبت رسانده و این اسکنر، داخل دکمه هوم دستگاه تعبیه شده است. با این حال این اتهامات احتمالاً چیزی بیشتر از یک تلاش مذبوحانه برای دریافت پول از اپل نیست.
گفتنی است که اپل همین چند وقت پیش از یک پرونده قضایی دیگر راحت شد. در این پرونده، اپل به خاطر نقض حقوق پتنت های کمپانی هلدینگ VirnetX، به پرداخت 500 میلیون دلار محکوم شد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • S.O.N.Y
    S.O.N.Y | ۲۵ فروردین ۱۳۹۷

    بلاخره اسکی رو اعظم رو گرفتن اینا هیچی چه طوری بایس جواب این همه کپی کردن از گوشی های سونی رو بده !؟ ضد اب و استریو اسپیکرو nfc و... رو بده !

  • سامان
    سامان | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷

    به نظر من هم مقاله جانبدارانه نوشته شده و بدون مدرکی حکم خودشونو صادر کردن باز خوبه در امریکا همه شرکت ها در هر کجای جهان حقوق یکسانی در دادگاها دارن و میتونن دعاویشونو ارائه بدن

  • 007
    007 | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷

    آقای سینا گلستانه ناموسا فازت چیه بگو نکنه شما هم جزو شیپیلها هستی نه????????

  • ramin 20i
    ramin 20i | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷

    شاید شرکت ترول وجود نداره!
    در واقع کمپانی های بزرگ وقتی دیگر ایده نو آوری نداشته باشند
    از ایده های شرکت های کوچک و نوآور کپی کاری یا دزدی میکنند
    این شرکت ها متوجه میشوند و حق خود را مطالبه میکنند
    پس هیچ موقع در رابطه با چیزی که اطلاع نداریم
    حرف نزنیم
    یا اگر چیزی را ترجمه میکنیم بی طرفانه باشد
    اگر این سایت فقط درباره اخبار تکنولوژی و.. هست

    • S.O.N.Y
      S.O.N.Y | ۲۵ فروردین ۱۳۹۷

      کاری که سامسونگ و اپل از روی سونی انجام میدن ! کپی کاری پشت کپی کاری !

  • I.G.I
    I.G.I | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷

    قابل توجه این دوستمون amir که زیر بنده کامنت گذاشتن باید بگم آقا جان کسی کاری نداره که این شرکتا چی هستن...مسئله اینه که نویسنده های دیجیاتو از جمله همین آقای ضیایی..حمید مقدسی و چن نفر دیگه اکثر مقاله هارو جوری جانب دارانه مینویسن انگار اپل رو اینا زاییدن و خواننده رو عصبی میکنن...حالا این مقاله هم هیچی..یه مقاله دیگه بود حمید مقدسی ترجمش کرده بود..جالبه که کلا یه بخشای جانب دارانه ای برای اپل خودش بهش اضافه کرده بود..از جمله تیتر مطلب اصلی که کلا اصن حرفی از اپل توش نبود..این آقا اومده چرتو پرت بهش اضاف کرده..این یعنی چی؟؟..اینجا اندرویدیا بیشتر و تاریخ هم ثابت کرده اندرویدیا منطقی تر حرف میزنن..خواهشا اینجارو دیگه به گند نکشید و یکم بی طرفانه مقاله بنویسید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی