ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی یادگیری ماشین موشن کپچر
علمی

تولید شخصیت های دیجیتالی واقع گرایانه و مستقل به کمک هوش مصنوعی [تماشا کنید]

در حال حاضر تکنیک «موشن کپچر» سریع ترین و بهترین راه برای ایجاد حرکات واقع گرایانه برای شخصیت های رایانه ای در فیلم ها، انیمیشن ها و بازی های ویدیویی است. با این حال محدودیت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

در حال حاضر تکنیک «موشن کپچر» سریع ترین و بهترین راه برای ایجاد حرکات واقع گرایانه برای شخصیت های رایانه ای در فیلم ها، انیمیشن ها و بازی های ویدیویی است. با این حال محدودیت های زیادی در استفاده از تکنیک مذکور وجود دارد که سبب شده متخصصین همواره دنبال راه جایگزینی برای آن باشند. به نظر می رسد در این زمینه نیز هوش مصنوعی بهترین گزینه باشد.

فراهم نمودن مقدمات فنی و آماده سازی نیروی انسانی برای انجام موشن کپچر به هیچ وجه ساده و ارزان نیست، اما محققین موفق شده اند به کمک هوش مصنوعی کارکترهای دیجیتالی را خلق کنند که خود می توانند به صورت مستقل و با تقلید از الگوهای اولیه به انجام حرکات مختلف دست بزنند.

هسته اصلی این پروژه یک موتور یادگیری عمیق با نام «DeepMimic» است. الگوریتم های بسیار پیچیده طراحی شده برای این هوش مصنوعی آن را قادر می سازد که حرکات مختلف در حالات گوناگون حرکتی را با ترکیب هوشمند حرکات آموخته شده از داده های موشن کپچر یا حتی انیمیشن های دستی دو بعدی به انجام برساند.

در این صورت کافیست تا شما تمام حرکات اصلی را که ممکن است شخصیت رایانه ای شما بسته به نوع طراحی و نقشش در فیلم یا بازی به آنها نیاز داشته باشد را به صورت مجزا و از طریق موشن کپچر ضبط نموده و در اختیار رایانه قرار دهید. حال رایانه می تواند با توجه به سناریویی که برای شخصیت دیجیتالی خود در نظر گرفته اید حرکات آن را تولید و کنترل کند.

هوش مصنوعی DeepMimic شخصیت دیجیتالی را در اختیار شما قرار می دهد که به معنای واقعی کلمه می تواند بیاموزد و درک کند که کارگردان چه نوع حرکاتی را از او انتظار دارد. به عبارت دیگر، در هر موقعیت امکان انجام حرکات مختلفی وجود دارد که هدایتگر می تواند حرکت دلخواهش را به کاراکتر دیکته کند. سیستم به تدریج یاد خواهد گرفت که کدام واکنش ها در اولویت قرار دارند و بدین ترتیب هویت شخصیت دیجیتالی مورد نظر شکل خواهد گرفت.

به کمک این فناوری دیگر لازم نیست تمام سناریوهای احتمالی را برای بازی ویدیویی خود به صورت موشن کپچر ضبط و از قبل آماده نمایید. تنها کافیست حرکات اولیه را به رایانه آموخته و شخصیت کارکتر خود را شکل دهید، DeepMimic با فیزیک بسیار واقع گرایانه و با توجه به خصوصیات جسمی کارکتری که طراح آن را تعیین کرده، نحوه انجام حرکات را شبیه سازی خواهد کرد.

عملکرد فوق وقتی هیجان انگیزتر می شود که بدانیم کاراکتری تربیت شده توسط این هوش مصنوعی قادر است با محیطی که برایش طراحی شده به صورت پویا و بدون نیاز به هدایت بیرون تعامل کرده و راه خود را از میان موانع و عوارض فیزیکی پیدا کند.

نکته جذاب دیگر در خصوص DeepMimic آن است که کاربردهای آن تنها به حوزه سرگرمی های دیجیتال محدود نخواهد شد، بلکه می توان از آن در آموزش ربات های آینده برای تعامل بهتر با محیط اطراف و انجام ماموریت ها بدون نیاز به کنترل تک تک اندام ها توسط یک اپراتور انسانی استفاده نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی