ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل لنز حالا می تواند انواع سگ ها و گربه ها را تشخیص دهد

گوگل لنز (Google Lens) یک اپلیکیشن واقعیت افزوده برای تشخیص تصاویر است که با دستیار هوشمند گوگل اسیستنت (Google Assistant) و برنامه گوگول فوتوز (Google Photos) سازگار بوده و به کاربران اجازه می دهد تا هر ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

گوگل لنز (Google Lens) یک اپلیکیشن واقعیت افزوده برای تشخیص تصاویر است که با دستیار هوشمند گوگل اسیستنت (Google Assistant) و برنامه گوگول فوتوز (Google Photos) سازگار بوده و به کاربران اجازه می دهد تا هر وقت دوربین موبایل خود را به سمت چیزی می گیرند، برنامه به شکل خودکار آن را شناسایی کرده و اطلاعات بیشتری در اختیار او قرار بدهد.

Google Lens can recognize the breed of your dog or cat and tell you facts about it

مثلا اگر از طریق گوگل لنز، دوربین موبایل را رو به روی مجسمه آزادی بگیرید توضیحاتی از قبیل اندازه مجسمه، ارتقا و نکات مرتبط را خواهید دید. با وجود اینکه گوگل لنز فعلا در مرحله آزمایش به سر می برد اما روز به روز باهوش تر می شود و حالا در آپدیت جدیدی که به تازگی منتشر شده، این اپ می تواند سگ ها و گربه ها را از نژادهای گوناگون تشخیص داده و توضیحاتی از آن ها نشان می دهد.

نحوه استفاده از قابلیت تشخیص نژاد گوگل لنز همانند دیگر ویژگی های برنامه است. می توانید دوربین را جلوی سگ و گربه بگیرید یا یک عکس از گالری موبایل انتخاب کنید تا برنامه آن را آنالیز کند. در صورتی هم که هوش مصنوعی اپلیکیشن مطمئن نبود، جای نمایش یک نژاد لیستی از پیشنهادات نژادهای مختلف به نمایش در می آید.

تشخیص سگ و گربه تنها بخشی کوچک از برنامه های گوگل برای لنز است. در ماه فوریه اهالی مانتن ویو تایید کردند که روی بهبود سیستم تشخیص حیوانات و گیاهان برنامه کار می کنند و در آینده شاهد ویژگی های بیشتری خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • bahram Shademanpo
    bahram Shademanpo | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷

    این گوگل لنز رو از کجا میشه دان کرد؟

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۴ فروردین ۱۳۹۷

    من گوگل فوتوز رو اپدیت کردم ولی لنز اضاف نشد،میشه برای ای پی ایران باشه؟؟باید چیکار کنم این ای پی لعنتی تغییر کنه؟تمام سرویس های گوگل ناقصه??

مطالب پیشنهادی