ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون سن برناردینو FBI
تکنولوژی

تحقیقات کنگره آمریکا در خصوص شکایت FBI از اپل به خاطر عدم همکاری در ماجرای سن برناردینو

در سال ۲۰۱۵ یک عملیات تروریستی در سن برناردینوی آمریکا به وقوع پیوست و پلیس فدرال آمریکا موفق شد به آیفون یکی از عاملان عملیات فوق دست یابد. FBI مدعی شد که در این موبایل ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

در سال ۲۰۱۵ یک عملیات تروریستی در سن برناردینوی آمریکا به وقوع پیوست و پلیس فدرال آمریکا موفق شد به آیفون یکی از عاملان عملیات فوق دست یابد. FBI مدعی شد که در این موبایل اطلاعات بسیار حساسی وجود دارد و برای حل پرونده هیچ راهی جز قفل گشایی از آیفون مورد بحث نیست. با این حال کمپانی اپل از همکاری امتناع کرد و در نتیجه سازمان مذکور از کمپانی کالیفرنیایی شکایت کرد. حال پس از مدت ها قانونگذاران آمریکایی نسبت به نیت اصلی پلیس فدرال دچار تردید شده و تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده اند.

برخی از سناتورهای گروه تحقیق معتقد هستند که برخلاف ادعای مقامات FBI، شکستن قفل آیفون سن برناردینو تنها راه حل شناسایی دیگر مضنونین نبوده و مقامات سازمان فوق نخواسته اند راه های دیگر را برای حل این پرونده بدون شکستن قفل آیفون امتحان کنند.

رمزگشایی از آیفون سن برنادینو

لازم به یاد آوری است که همین ادعای مقامات FBI منجر به این شد که آنها شکایتی را بر علیه اپل در دادگاه مطرح سازند و حالا سناتورها می خواهند صحت ادعاهای مطرح شده در این شکایت را مورد بررسی قرار دهند. یکی از سناتورها در مصاحبه ای اعلام کرده است که مقامات FBI بیشتر از این که به دنبال وادار کردن اپل به همکاری باشند قصد داشتند با این اقدام آنها را برای تصمیمشان مجازات نمایند.

بعد از این ماجرا بود که یکی از مقامات امنیتی دولت آمریکا گفته بود تا به حال عدم امکان رمزگشایی از ۷۸۰۰ موبایل یا سایر گجت های هوشمند سبب به بن بست رسیدن تحقیقات در پرونده های مختلف شده است. چیزی که او از آن به عنوان «یک نقص امنیتی اساسی» یاد کرده بود.

البته در این میان راه سومی نیز قالب کمپانی ها و دستگاه های قفل شکن از جمله محصول GrayShift وجود دارد که اخیراً معلوم شده دستگاه های دولتی متعددی از آنها استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷

    خب. اون مملکت قانون داره. مثل مملکت ما بی صاحب نیست

  • ramin 20i
    ramin 20i | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷

    اینا همش بازی هست!

    • علی زارع
      علی زارع | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷

      فیلم اسنودن محصول 2016 رو ببینید

مطالب پیشنهادی