ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

غلبه هوش مصنوعی بر انسان؛ OpenAI تغییر استراتژی می دهد

ایلان ماسک پس از تاسیس OpenAI ، اعلام نمود که هدف شرکت تحقیقاتی یاد شده، این است که تخمین بزند تکنولوژی‌ هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به نسل بشر کمک کند. حال پس از گذشت دو ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

ایلان ماسک پس از تاسیس OpenAI ، اعلام نمود که هدف شرکت تحقیقاتی یاد شده، این است که تخمین بزند تکنولوژی‌ هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به نسل بشر کمک کند. حال پس از گذشت دو سال، منشور جدیدی از این کمپانی منتشر شده که ماموریت جدیدش را پیدا کردن راهی برای  توسعه‌ی سیستم‌های خودمختار بسیار پیشرفته عنوان می‌کند؛ سیستم‌هایی که ‌بتوانند ذهن انسان را پشت سر گذاشته و عملکردی فرا بشری از خود نشان بدهند.

سیستم‌های یاد شده، هوش عمومی مصنوعی یا AGI نام دارند و از این پس کمپانی OpenAI قصد دارد به طور کلی در توسعه‌‌ی آنها فعالیت کند.

شاید به همین خاطر باشد که ایلان ماسک چند وقتی است از کمپانی مذکور فاصله گرفته چرا که پیش از این هشدار داده بود که «هوش مصنوعی می تواند به ایجاد ربات های دیکتاتوری منجر شود که بشریت را برای همیشه تحت یوغ خود درآورند». این جمله را ایلان ماسک اخیرا در برنامه مستند «به این کامپیوتر اعتماد دارید؟» بر زبان رانده و همچنین درباره‌ی تلاش دولت ها یا افراد برای توسعه هوش مصنوعی (AI) به منظور تسلط بر بشریت صحبت کرده است.

به باور بسیاری از کارشناسان، بشر هنوز چندین دهه با «تکینگی فناوری» (زمانی که ماشین‌ها بر انسان‌ها غلبه خواهند کرد) فاصله دارد. برخی دیگر هم معتقدند که هر چقدر تکنولوژی پیشرفت کند، این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

با این حال کمپانی OpenAI که یک شرکت غیرانتفاعی با یک میلیارد دلار سرمایه بوده و همچنین از حمایت نام‌های بزرگ صنعت تکنولوژی بهرمند است، تمام تمرکز خود را روی طراحی سیستم های AGI قرار داده تا به نوعی عصر جدیدی در تکنولوژی هوش مصنوعی رقم بزند.

البته کمپانی یاد شده هنوز جدول زمانی مشخصی برای عرضه‌ی تکنولوژی جدید خود اعلام نکرده اما مدعی شده که این طرح، به مرحله‌ی تامین تجهیزات و نیروی انسانی وارد شده. این مسئله می‌تواند موجب ناراحتی ایلان ماسک از سرمایه گذاری و تاسیس چنین ارگانی بشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عارف
    عارف | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷

    انتفاعی

مطالب پیشنهادی