ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی تشخیص چهره چین مجرمی را از بین 50 هزار نفر شناسایی کرد

پلیس بخش جنوب شرقی چین به تازگی موفق شده یک مجرم فراری را از بین 50 هزار نفر (بنا بر برخی گزارشات 60 هزار نفر) تماشاگر کنسرت شناسایی و دستگیر کند. شناسایی اخیر پلیس به لطف ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

پلیس بخش جنوب شرقی چین به تازگی موفق شده یک مجرم فراری را از بین 50 هزار نفر (بنا بر برخی گزارشات 60 هزار نفر) تماشاگر کنسرت شناسایی و دستگیر کند.

شناسایی اخیر پلیس به لطف سیستم پیشرفته تشخیص چهره پلیس این کشور حاصل شده. فردی که نام او «Ao» اعلام شده قصد ورود به محل برگزاری یک کنسرت در هنگ کنگ را داشته. اطلاعات او که به دست داشتن در جرم های اقتصادی متهم بوده، در پایگاه داده آنلاین اطلاعات پلیس کل این کشور ثبت شده بود.

به گزارش یکی از افسران پلیس، مجرم در هنگام دستگیری شوکه شده و چهره ای مات و مبهوت داشته. او تصور می کرده که می تواند با خیال راحت در میان جمعیت به تماشای کنسرت برود و احتمال شناسایی شدنش در این شرایط بسیار کم است. بر اساس گزارش ها مجرم در حال رانندگی در مسیر رسیدن به کنسرت نیز شناسایی شده بود.

چین در سال های اخیر سرمایه گذاری هنگفتی را در زمینه سیستم های شناسایی چهره برای سازمان های مجری قانون انجام داده. این گونه ادعا می شود که این سیستم با دقت و کارایی بسیار بالایی قادر به شناسایی افراد است و به نظر می رسد با توجه به شناسایی اخیر، این ادعا صحت داشته باشد.

وزارت امنیت عمومی چین اولین بار در سال 2015 از سیستم تشخیص چهره رونمایی کرد. از آن زمان تاکنون این سیستم در زمینه های مختلفی به کار گرفته شده. همچنین چندی قبل اعلام شده بود پلیس این کشور قصد دارد از عینک های هوشمند برای شناسایی سرنشینان خودروها و نیز پلاک آنها بهره ببرد.

ظاهراً «شی جین پینگ»، رئیس جهمور چین به استفاده از فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی از جمله تکنولوژی تشخیص چهره علاقه مند است.

البته چین در زمینه تلاش برای این روش نظارتی تنها کشور نیست. بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر دولت سنگاپور نیز قصد دارد تا سال 2019 تعداد 100 هزار تیر چراغ برق این کشور را به دوربین های با قابلیت تشخیص چهره برای نظارت بر شهروندان مجهز نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷

    واقعا این تکنولوژی هست که بتونه از بن آدم های شبیه به هم یه نفرو تشخیص بده. اپل یاد بگیره.?

  • Ali
    Ali | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷

    خار تشخیص?

  • λ
    λ | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷

    دیکتاتور اعظم ✊

    • мσнαммα∂.α.ʝ
      мσнαммα∂.α.ʝ | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷

      چ ربطی داره قبول دارم کشورمون دیکتاتوری هست ولی تکنولوژی خوبیهاش بهتر از بدی هاش هست.

مطالب پیشنهادی