پلان؛ ارتباط بین بازی های ویدیویی خشن و تیراندازی های مرگبار [تماشا کنید]

بازی های ویدیویی یکی از پر طرفدار ترین سرگرمی ها در سرتاسر جهان هستند و در بین آنها، عناوین خشونت باری مثل جی تی ای (GTA) یا کال آو دوتی (COD) کاربران زیادی را به سمت خود می کشانند. اینکه بازی های ویدیویی خشن تأثیر منفی روی وضعیت روحی و روانی گیمرهای کم سن و سال دارند یا خیر، سالهاست که مورد بحث و بررسی قرار دارد اما هرگاه که فاجعه ای در مدارس آمریکا رخ می دهد، انگشت اتهام به سمت این صنعت نشانه می رود.

تیراندازی مرگباری که به تازگی در دبیرستان استونمن داگلاس در شهر پارکلند ایالت فلوریدای آمریکا به وقوع پیوست، 17 نفر را کشت و 15 نفر دیگر را روانه بیمارستان کرد، باعث شد تا دوباره بحث پیرامون خشونت بازی های ویدیویی بالا بگیرد و حتی دونالد ترامپ جلسه ای را با فعالان این صنعت برگزار کرد. در این قسمت از پلان به ارتباط بین بازی های ویدیویی خشن و تیراندازی های جمعی می پردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

برای مطالعه بیشتر

مطالب مرتبط

آیا چین می تواند از قطب های صنعت بازی سازی باشد؟

بعد از شنیدن کلمه «چین»، ناخودآگاه دو ایده به ذهنتان خطور می کند: یا کشور چین، یا جنس ظروف غذاخوریتان! به سبب تجارت قدرتمند کشور چین در تولید و توزیع ظروف سرامیکی در حوالی قرن 16 میلادی، بسیاری از کشورها این اجناس شکستنی را چینی نامیدند. کشور چین اقتصاد و صنعت قدرتمندی دارد و صد البته در تولید ظروف چینی... ادامه مطلب

بازی های نو یا دست دوم؛ کدام برای خرید مناسب تر هستند؟

اگر گیمر باشید، حتما از قیمت بازی های ویدیویی با خبر هستید. اما در صورتی که خیلی اهل بازی نیستید باید بگوییم که تجربه یک بازی ویدیویی این روزها چیزی در حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تومان برایتان خرج بر می دارد. از طرفی بازار بازی ایران هم عجیب است و تقریبا هیچ ثباتی در آن... ادامه مطلب

چرا نباید بازی های ویدیویی را تنها یک سرگرمی به حساب آوریم؟

بین دهه های 50 و 60 میلادی، مجموعه ای از آثار سینمایی همگی به دنبال پاسخ به یک سوال مشترک بودند: دقیقاً در سینما چه کاری انجام می دهیم؟ اثر Rear Window از آلفرد هیچکاک، Peeping Tom از مایکل پاول و Blow Up از میکل آنجلو آنتونیونی همه و همه در رابطه با پروسه ی... ادامه مطلب

چرا بازی‌های ویدیویی باید بی رحم‌تر باشند؟

در سکانس آغازین بازی We Happy Few، بازی اکشن ادونچر جدید شرکت Compulsion Games، با جشن تولدی رو به رو هستیم که تعدادی از همکاران شخصیت قابل بازی، یک پینیاتا را با چوب گلف و دیگر ادوات می‌کوبند و با هشدار از پیامد‌های این انفعال، سعی دارند او را هم با خود همراه کنند. برای... ادامه مطلب

آمار فروش بازی های بریتانیا؛ سقوط نسبی زلدا و خیزش Ghost Recon

عنوانGhost Recon: Wildlands، تازه ترین بازی کمپانی یوبیسافت برخلاف آنچه انتظار می رفت، توانست طی هفته نخست عرضه در رده نخست چارت فروش بازی های فیزیکی بریتانیا قرار گیرد و هورایزن: زیرو داون [بررسی دیجیاتو] را به همراه بازی تحسین شده The Legend of Zelda: Breath of the Wild به پایین براند. در حالی که بازی... ادامه مطلب

چرا پیش زمینه داستان بازی های ویدیویی ضعیف است

بارها به تماشای کنفرانس های شرکت ها و بازی سازهای مختلف در طول سال های زیادی نشسته ایم و با دقت و کنجکاوی به حرف های کارگردان های بازی های نقش آفرینی و داستان محور گوش داده ایم. سخنان مرسومی که معمولا در میان تعریف و تمجید های سازندگان از بازی هایشان شنیده ایم مربوط... ادامه مطلب

نظرات ۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود