ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کابوس یا واقعیت؛ بررسی احتمال عرضه پژو ٢٠٧ کراس توسط ایران خودرو

پژو 206 خودرویی است که در سال 1999 در فرانسه، بر روی خط تولید رفت و عرضه آن در کشورمان علیرغم گذشت قریب به 20 سال از معرفی اولیه همچنان ادامه دارد. پژو 207i که ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

پژو 206 خودرویی است که در سال 1999 در فرانسه، بر روی خط تولید رفت و عرضه آن در کشورمان علیرغم گذشت قریب به 20 سال از معرفی اولیه همچنان ادامه دارد.

پژو 207i که ظاهرا خودرو جدیدتری به نظر می رسد نیز در واقع مدل فیس لیفت پژو 206 یا همان پژو 206 پلاس است، که در ایران با نام عجیب 207i عرضه می شود.

اواخر سال 91 زمانی که شرکت پژو به کلی با ایران خودرو قطع همکاری کرد، مدل 207 بر روی خط تولید این شرکت حضور داشت و در دو نمونه دنده دستی و اتومات عرضه می شد، اما در پی قطع همکاری دو شرکت تولید این خودرو نیز برای چند سال متوقف شد، تا زمانی که پس از امضای برجام ایران خودرو توانست بار دیگر 207 را با برخی تغییرات جزئی ظاهری و داخلی به خط تولید بازگرداند.

تنها تفاوت مهم پژو 207 جدید با 206 در ظاهر و سطح آپشن های آن است و حتی ایران خودرو هیچ گونه اطلاع رسانی ای در مورد تفاوت های فنی یا کیفی مدل های 207 نسبت به 206 نکرده است.اما اخیرا با معرفی رسمی مدل جدید پژو 207 با لقب "کراس" در بازار چین، می‌ توان به این نتیجه رسید که پژو 207 تنها در ایران تداوم تولید و عرضه ندارد و بلکه در کشور چین هم شاهد تداوم تولید و عرضه آن در مدل‌ های مختلف هستیم، با این وجود که نسل جدید پژو 208 (به عنوان مدل جایگزین 206 و 207) چند سالی می‌ شود کار خود را در بازارهای جهانی آغاز کرده است.گفتنی است که "پژو 207 کراس" با پلاستیک‌ های مشکی رنگ اضافه، برپایه همان پژو 207 قدیمی ساخته شده است که هم اکنون با سرمایه گذاری مشترک گروه خودروسازی "پژو/ سیتروئن" و شرکت "دانگ فنگ" در کشور چین باز طراحی شده و تولید می‌ شود.

قیمت مدل‌ های پایه پژو 207 کراس، 74 هزار و 800 یوان الی 105 هزار و 800 یوان برای مدل های فول آپشن این خودرو دو رگه چینی فرانسوی است.در واقع این اختلاف قیمت به خاطر آپشن‌ های زیاد و متنوع نیست، بلکه دلیل اصلی آن می ‌تواند بکارگیری دو پیشرانه مختلف درکنار دو جعبه دنده 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک باشد که پیشرانه اول با حجم 1.4 لیتری (مشترک با 206 تیپ دو)، قادر به تولید 76 اسب بخار قدرت و حداکثر 120 نیوتن متر گشتاور است، اما گزینه دوم همان پیشرانه نام آشنای 1.6 لیتری TU5 خواهد بود که درست همانند نمونه‌ های داخل کشور، توان خروجی آن معادل 105 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن هم معادل 142 نیوتن متر عنوان شده است.

با این حساب به نظر می رسد که تمام شرایط برای عرضه 207 کراس در ایران مهیا باشد، به خصوص آنکه تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان از آماده سازی یک نمونه اولیه (احتمالا پیش تولید) دارد که اتفاقا به دلیل تغییرات غیر حرفه ای و افزایش ارتفاع بیش از حد، بسیار نیز عجیب و نامتعارف به نظر می رسد.

تمام این موارد در حالیست که برخی رسانه های وابسته به ایران خودرو، عرضه چنین محصولی را توسط این شرکت تکذیب کرده اند، اما با توجه به سابقه فعالیت چند ماه اخیر ایران خودرو در زمینه فیس لیفت دنا، سورن و رانا با حداقل تغییرات، عرضه 207 کراس با قیمتی بیشتر می تواند کاملا قابل پیش بینی باشد.

با این وجود باید گفت که متاسفانه با توجه به تصاویر منتشر شده، تمام اصول زیبایی شناسی پژو 206 که سبب محبوبیت این مدل برای سالیان متوالی شده است در مورد پژو 207 کراس به دست فراموشی سپرده شده اند و حالا با هاچ بکی بزک شده طرف هستیم که به غیر حرفه ای ترین شکل ممکن افزایش ارتفاع را تجربه کرده است.

اما این یک واقعیت است که خودروسازان ما کوچکترین اهمیتی به حفظ اصالت محصول تولیدی خود نمی دهند و با عرضه خودروهای عجیب الخلقه ای نظیر سایپا کوییک یا 207 کراس قصد دارند تا با بهره گیری از تمایل مشتریان به خودروهای کراس اوور، به کسب سود بیشتر بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Farbod Vahedian
    Farbod Vahedian | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

    سایپا کوئیک کجا با این بد ترکیب قابل مقایسه هست. ماشین خوبی در اومد کوئیک.

  • afshingm
    afshingm | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    زبان از تعریف این نبوغ و خلاقیت قاصر می ماند! ?

  • vahid hajizadeh
    vahid hajizadeh | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

    مملکتی که توش دلار میشه هفت هزار تومن کسی چیزی نمیگه اونوقت بخاطر تخم مرغ شورش میکنن،همینه...دلالایی مثل عراق خودرو و سایپا این کارا میکنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی