ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسپریا XZ2 پریمیوم
تکنولوژی

سونی از اکسپریا XZ2 پریمیوم با دوربین دوگانه و نمایشگر 4K رونمایی کرد

کمپانی سونی دو ماه قبل اکسپریا XZ2 را رونمایی کرد و حالا طی یک بیانیه خبری از معرفی مدل ارتقا یافته آن خبر داده که از قابلیت هایی خیره کننده بهره می برد. اکسپریا XZ2 ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۴

کمپانی سونی دو ماه قبل اکسپریا XZ2 را رونمایی کرد و حالا طی یک بیانیه خبری از معرفی مدل ارتقا یافته آن خبر داده که از قابلیت هایی خیره کننده بهره می برد.

اکسپریا XZ2 پریمیوم که قرار است از تابستان به بازار راه پیدا کند، از طراحی کلی XZ2 بهره می برد اما از نظر دوربین، نمایشگر، میزان رم و باتری بهینه سازی هایی در آن صورت گرفته است. اکسپریا XZ2 پریمیومکمپانی ژاپنی جدیدترین محصول خود را به نمایشگری 5.8 اینچی با رزولوشن 4K مجهز کرده در حالی که رزولوشن صفحه نمایش 5.7 اینچی مدل قبلی Full HD پلاس بود. هر دو موبایل از HDR و Dynamic Vibration پشتیبانی کرده و هنگام تماشای ویدئو، گوش دادن به موزیک یا بازی کردن ویبره هایی هماهنگ با محتوای نمایش داده شده به کاربر وارد می شود.

اگرچه کیفیت نمایشگر مدل جدید حرف های زیادی برای گفتن دارد اما بزرگترین به روزرسانی صورت گرفته در XZ2 پریمیوم به دوربین آن برمی گردد. پنل عقب این موبایل میزبان دوربین دوگانه ای است که به جای برخورداری از سنسورهای تله فوتو و زوم مثل محصولات اپل و سامسونگ، از دو حسگر 19 مگاپیکسلی رنگی و 12 مگاپیکسلی مونوکروم بهره می برد. اکسپریا XZ2 پریمیومحساسیت حسگر این دوربین به حداکثر 51200 واحد ISO می رسد که رقمی قابل توجه است. معمولا تصاویری که توسط موبایل در چنین شرایطی ثبت شوند، کیفیت قابل قبولی ندارند اما سونی مدعی شده که «پردازنده سیگنال تصویر فیوژن AUBE» با ترکیب داده های هر دو سنسور، نویز تصاویر را کاهش داده و در محیط های با نور بسیار کم چنان عملکردی دارد که پیش از این تنها در دوربین های با قابلیت تعویض لنز مشاهده شده است.

ماژول دوربین دوگانه اکسپریا XZ2 پریمیوم توانایی ثبت ویدئوهای فوق آهسته 1080P با نرخ 960 فریم بر ثانیه را دارد و از قابلیت عکسبرداری پرتره پشتیبانی خواهد کرد اما این امکان از طریق یک به روزرسانی و در پاییز در اختیار کاربران قرار می گیرد. اکسپریا XZ2 پریمیومبهینه سازی های دیگر شامل افزایش رم از 4 به 6 گیگابایت، ارتقای رزولوشن دوربین سلفی از 5 به 13 مگاپیکسل و بهبود ظرفیت باتری از 3180 به 3540 میلی آمپر ساعت است. مشخصاتی از قبیل چیپست اسنپدراگون 845 و اندروید پیش فرض اوریو 8.0 هم کماکان بدون تغییر باقی مانده است. کمپانی سازنده هنوز قیمت اکسپریا XZ2 پریمیوم را اعلام نکرده اما انتظار می رود بهای آن بالاتر از 800 یوروی XZ2 باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • یه بنده خدا
    یه بنده خدا | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    از جلو شیکه.وزنش زیاده.حاشیش کم نیست....اما باز بهتره.ولی لوگوی سونی تو جلوی صفحه ی نمایش یه چیزه اضافه و قابل حذفه از نظرم.اگه حاشیه های جلوشو با اسپیکر دوتایی پر میکرد عالی بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی