ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت‌های شخص ثالث بالاخره می‌توانند واچ فیس اختصاصی برای اپل واچ بسازند

از زمان عرضه‌ی اولین اپل واچ، شرکت کوپرتینویی هیچگاه به شرکت‌های توسعه‌ دهنده‌ی شخص ثالث اجازه نداده که واچ فیس اختصاصی خود را برای این گجت‌ها عرضه کنند اما به نظر می‌رسد با توجه به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

از زمان عرضه‌ی اولین اپل واچ، شرکت کوپرتینویی هیچگاه به شرکت‌های توسعه‌ دهنده‌ی شخص ثالث اجازه نداده که واچ فیس اختصاصی خود را برای این گجت‌ها عرضه کنند اما به نظر می‌رسد با توجه به کد‌های مشاهده شده در سیستم‌عامل watchOS، بالاخره این اجازه به توسعه دهندگان داده خواهد شد.

اخیراً کدی در نسخه‌‌ی 4.3.1 این سیستم عامل پیدا شده که به ویژگی‌های جدید به روز رسانی بعدی آن نظیر هشدار برای اپ‌های قدیمی اشاراتی می کند. علاوه بر این پیغامی نیز  در این نسخه از سیستم عامل به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد بالاخره شرکت‌های شخص ثالث خواهند توانست باندل‌های شخصی سازی شده‌ی واچ فیس این پوشیدنی‌ها را ساخته و آنها را عرضه کنند.

با اینکه پیغام یاد شده تنها به فراهم کردن این ویژگی اشارات کوچکی دارد اما به نظر می‌رسد که اپل قصد داشته باشد برخلاف گذشته، در آینده‌ای نزدیک این امکان را برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث نیز فراهم آورد. البته هنوز شرکت کوپرتینویی این مطلب را تایید نکرده اما قرار دادن چنین پیغامی در به روزرسانی سیستم عامل اپل واچ می‌تواند قدمی در راستای جلب رضایت کاربرانی باشد که از واچ‌فیس‌های اختصاصی این شرکت خسته شده‌اند.

سال گذشته اپل سیستم‌عامل watchOS 4 قبلی را در جریان کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۱۷ معرفی نمود. به نظر می‌رسد این اتفاق امسال نیز رخ داده و طی کنفرانس توسعه‌دهندگان پیش رو، از نسخه‌ی جدید این سیستم عامل یعنی watchOS 5 در چهاردهم خرداد ماه رونمایی شود.

فروش اپل واچ تاکنون آنطور که سازند‌ه‌اش علاقه داشته، کاربران را هیجان‌زده نکرده. به همین دلیل است که به نظر می‌رسد شرکت کوپرتینویی قصد دارد علاوه بر ایجاد تغییراتی در طراحی، باتری، سیستم‌عامل‌ و اقداماتی نظیر باز گذاشتن دست توسعه‌دهندگان شخص ثالث، رضایت کاربران را جلب کرده و نظر آنها را به خرید این پوشیدنی جلب کند.

همچنین ممکن است این شرکت قیمت اپل واچ‌ را نیز کاهش دهد چرا که «مینگ-چی کو» تحلیلگر اپل، عقیده دارد که با عرضه نسل جدید و پایین آوردن قیمتش نسل قبلی، شرکت کالیفرنیایی می‌تواند رکورد تازه‌ای در فروش اپل واچ ثبت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی