ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

علی بابا تکنولوژی ماشین‌های خودرانش را در بزرگراه‌های چین آزمایش خواهد کرد

به تازگی گروه علی بابا اعلام نموده که تکنولوژی ماشین‌های خودرانش را در بزرگراه‌های چین آزمایش خواهد کرد و قصد دارد ۵۰ کارشناس حوز‌ه‌ی ماشین‌های خودران را به استخدام خود درآورد. طی یک ماه گذشته، ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

به تازگی گروه علی بابا اعلام نموده که تکنولوژی ماشین‌های خودرانش را در بزرگراه‌های چین آزمایش خواهد کرد و قصد دارد ۵۰ کارشناس حوز‌ه‌ی ماشین‌های خودران را به استخدام خود درآورد.

طی یک ماه گذشته، رقبای علی بابا یعنی کمپانی ها «بایدو» و «تنسنت» سعی کرده‌اند که تکنولوژی ماشین‌های خودرانشان را در بزرگراه‌های شهر پکن به آزمایش بگذارند. این مسئله موجب شده که علی بابا سعی کند از قافله عقب نمانده و در راستای آزمایش تکنولوژی‌ ماشین خودران جدیدش تصمیماتی اساسی بگیرد.

این کمپانی تا به حال با ماشین‌های خودرانش، آزمایش‌های زیادی در سطح خیابان‌ها انجام داده و به گفته‌ی این گروه، اکنون به مرحله‌ای رسیده که می تواند آنها را روانه‌ی بزرگراه های کشور چین کند. علی بابا توانسته‌ سطح ۴ تکنولوژی ماشین‌های خوردان را توسعه دهد تا ماشین‌های شرکایش بتوانند بدون هدایت انسان، مسیر‌های مشخص را طی نمایند.

این شرکت تا به حال فعالیت‌های زیادی در حوزه‌ی ماشین‌های خودران انجام داده و موفق شده با شرکت‌های SAIC Motor و Dongfeng Peugeot Citroen قرارداد‌های امضا کند تا ماشین‌های این سازندگان را به سیستم عامل مخصوص خود یعنی AliOS مجهز کند.

البته این تنها فعالیت گروه علی بابا در بخش خودرو نیست چرا که پیش از این، گروه یاد شده در تولید خودروهای الکتریکی نیز سرمایه گذاری‌ کرده است.

سال گذشته یکی از استارتاپ های چینی ماشین های الکتریکی به نام «شیائوپنگ موتورز» همزمان با رونمایی از نسخه مفهومی خودروی «Xpeng Beta»، اعلام نمود که «گروه علی بابا» و چند شرکت دیگر از جمله «تنسنت»، «فاکسکان» و «شیائومی» سرمایه لازم را برای تولید Xpeng Beta تامین کرده اند.

در آن زمان سخنگوی گروه علی بابا اعلام نمود که اهداف این گروه خودروسازی با سیاست های آنها در راستای حفظ محیط زیست همسو است و به همین خاطر است در این کمپانی سرمایه گذاری کرده‌اند. حال باید دید سرمایه گذاری‌ها اخیر گروه علی بابا در خودرو‌های الکتریکی و آزمایش تکنولوژی ماشین‌های خوردان به کجا خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی