ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معاینه‌فنی شبانه‌روزی؛ اقدامی تازه در آستانه اجرای طرح ترافیک 97

روزشمار اجرای طرح ترافیک جدید به پایان نزدیک می‌شود و هجوم تهرانی‌ها به مراکز معاینه‌فنی شدت بیشتری می‌گیرد. شب گذشته تهرانی‌ها در اولین شب 24 ساعته شدن مراکز معاینه‌فنی بیهقی و آبشناسان، استقبال خوبی نشان ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۹

روزشمار اجرای طرح ترافیک جدید به پایان نزدیک می‌شود و هجوم تهرانی‌ها به مراکز معاینه‌فنی شدت بیشتری می‌گیرد. شب گذشته تهرانی‌ها در اولین شب 24 ساعته شدن مراکز معاینه‌فنی بیهقی و آبشناسان، استقبال خوبی نشان دادند و از ساعت 00:15 بامداد لغایت 7:00 صبح، 152 خودرو را به این دو مرکز بردند.

با افزایش مراجعات مردمی به مراکز معاینه‌فنی از ابتدای سال، این ستاد برای مدیریت مدت انتظار شهروندان در صف‌های طولانی، خدمات دهی دو مرکز را به سه شیفت افزایش داده و 24 ساعته کرد. «سید نواب حسینی منش» مدیرعامل مراکز معاینه فنی شهر تهران در گفتگو با دیجیاتو به احتمال شبانه روزی شدن مراکز دیگر در تهران اشاره کرد: «در صورت استقبال شهروندان مراکز دماوند، شقایق،چمران، نیایش و الغدیر هم شبانه روزی خواهند شد.»

شب اول اجرای این طرح (شبانه روزی شدن دو مرکز معاینه‌فنی) با وقفه یک ساعته به علت بروز مشکلاتی در درگاه های ارتباطی نرم افزارهای فاوا ناجا و وزارت کشور آغاز و پس از آن به صورت مستمر در تمامی ساعات شب به خودروها خدمات معاینه فنی ارائه شد. به گفته حسینی منش کلیه خودروهایی که دیشب معاینه‌فنی آنها انجام شد بدون اخذ نوبت قبلی وارد مراکز شده بودند. منتها این امکان برای شهروندان فراهم شده تا با مراجعه به سامانه نوبت دهی آنلاین، بتوانند در 24 ساعت شبانه روز نوبت رزرو کنند.

معاینه فنی شبانه روزی تهران طرح ترافیک 97

سامانه‌هایی برای مدیریت زمان

در تهران 10 مرکز معاینه‌فنی ثابت و 3 مرکز سیار وجود دارد که مجموعا در 43 لاین تست معاینه‌‍فنی انجام می‌دهند. 2000112 شماره سامانه پیامکی است که شهروندان می‌توانند با ارسال عدد 1 از طول صف در مراکز مطلع و خلوت ترین مرکز را جهت اخذ معاینه فنی خودروی خود انتخاب کنند و مدت زمان معطلی در مراکز را به حداقل برسانند.

همچنین سامانه نوبت دهی آنلاین از دو ماه گذشته در سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir راه اندازی شده که شهروندان می‌توانند با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر خود مراجعه کنند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد معاینه‌فنی تهران در حال حاضر روزانه در حدود 8000 دستگاه خودرو به مراکز مراجعه می‌کنند که از این تعداد تنها 70 دستگاه خودرو با استفاده از خدمات این سامانه بدون صف و خارج از نوبت پذیرش می‌شوند.

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن اجرای طرح جدید صف‌های معاینه‌فنی طولانی‌تر خواهد شد و استفاده از این سامانه نوبت دهی می‌تواند راهکار مناسبی برای مدیریت زمان و جلوگیری از ایجاد صف در مراکز باشد.

امید است که چنین طرحی به زودی در سایر کلان شهر های کشور نیز اجرا شود، هرچند این تصمیم منوط به رویکرد وزارت کشور و مدیران ارشد ستاد معاینه فنی کل کشور بستگی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • navid_eivazzadeh
    navid_eivazzadeh | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

    مشکل اینه که برای سایت‌شون «یک خطای بحرانی رخ داده است.»

  • رضا آرین
    رضا آرین | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

    قبل از این که رو هوا یه چیزی بنویسید اول خودتون برین ببینین درسته یا نه.واسه آبشناسان واسه شیفت شب وقت رزرو نمیشه

  • morshedi
    morshedi | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

    راهی جدید برای کسب درآمد...فکر کردین ماشینا برن اینجا یورو 6 میشن ?

مطالب پیشنهادی