ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون های 2018
تکنولوژی

آیفون 10 به تنهایی 35 درصد از سود جهانی موبایل ها در پاییز 2017 را حاصل کرد

بر اساس گزارش های موسسه تحقیقات بازار Counterpoint Research و به نقل از شبکه خبری CNBC آیفون 10 (بررسی دیجیاتو) در سه ماهه چهارم سال 2017 به تنهایی موفق شده 35 درصد از سود جهانی موبایل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

بر اساس گزارش های موسسه تحقیقات بازار Counterpoint Research و به نقل از شبکه خبری CNBC آیفون 10 (بررسی دیجیاتو) در سه ماهه چهارم سال 2017 به تنهایی موفق شده 35 درصد از سود جهانی موبایل ها را برای اپل به ارمغان آورد.

این در حالی است که آیفون 10 تنها در دو ماهه انتهایی سال 2017 (نوامبر و دسامبر) به بازار عرضه شده؛ موبایلی که بر اساس گزارش یاد شده به نظر می رسد علی رغم قیمت 1000 دلاری، فروش خوبی را تجربه کرده است.

همچنین اعلام شده که آیفون 10 به تنهایی 21 درصد از میزان درآمد جهانی تلفن های هوشمند را به خود تخصیص داده است.

به عبارت دیگر آیفون 10 به میزان 5 برابر سودی بیشتری از مجموع 600 برند تولید کننده موبایل را برای اپل حاصل کرده. از سوی دیگر اپل موفق شده به لطف تولید مدل های مختلف آیفون در سه ماه انتهایی سال 2017 میزان 86 درصد از کل سود جهانی بازار تلفن های هوشمند را به خود اختصاص دهد.

تولید کننده های موبایل چینی نیز موفق شده اند به سودی 1.3 میلیارد دلاری در سه ماهه چهارم سال 2017 دست یابند.

به نظر می رسد این سود، به واسطه تمایل بیشتر آنها به عرضه موبایل های میان رده و پرچمدار مرتبط باشد، زیرا در سال های قبل تر، بیشتر شاهد معرفی تلفن های هوشمند اقتصادی از سوی آنها بودیم.

همچنین اخیراً بسیاری از موبایل های تولید کنندگان چینی با متوسط قیمت بالاتر نسبت به نمونه های عرضه شده در سال های قبل تر به فروش می روند.

iPhone X

این موفقیت اپل در حالی حاصل شده که بر اساس گزارش ها چرخه تعویض موبایل ها توسط کاربران نسبت به قبل تغییر کرده و اکنون کاربران موبایل های خود را برای مدت بیشتری نگه می دارند و دیرتر اقدام به جایگزینی آن با نمونه جدید تر می کنند. حتی اپل نیز تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته.با این حال همچنان آمار سود دهی عالی از خود به جای گذاشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی