ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بازی های موبایلی که تجربه ای شبیه به God of War ارائه می دهند

کمتر از چهل و هشت ساعت تا عرضه قسمت جدید گاد آو وار که در ایران با نام «خدای جنگ» شناخته می شود، باقی مانده و بعد از نقدهای مثبتی که بازی دریافت کرد، انتظارات ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۰

کمتر از چهل و هشت ساعت تا عرضه قسمت جدید گاد آو وار که در ایران با نام «خدای جنگ» شناخته می شود، باقی مانده و بعد از نقدهای مثبتی که بازی دریافت کرد، انتظارات برای آن به بالاترین حد خود رسیده است. با توجه به نقدها، گاد آو وار جدید اگرچه از بازی هایی الهام گرفته اما همچنان با حفظ شالوده خود، هویتش را دارد و یک تجربه کاملا متفاوت با دیگر بازی های صنعت گیم ارائه می دهد.

بنابراین شاید یافتن عناوین مشابه با این بازی، آن هم با محدودیت هایی که اسمارت فون ها دارند، سخت باشد اما همچنان هستند بازی هایی که تجربه ای نسبتا شبیه به سری معروف گاد آو وار به ارمغان می آورند. در این مطلب و به مناسب نزدیکی به عرضه قسمت جدید گاد آو وار به سراغ همین بازی ها رفته ایم.

Godfire: Rise of Prometheus

با وجود اینکه گیم لافت استاد ساخت کلون های کنسولی است اما جای وایلد بلاد (Wildblood)، خیلی ها به همین گاد فایر (Godfire: Rise of Prometheus) لقب گاد آو وار موبایل را داده اند. بازی در رم اتفاق می افتد، بازیکن را با خدایان رو به رو می کند و می تواند با خشونت فراوانش علاقه مندان به بازی های خشن را ارضا نماید.

داستان گاد فایر پیرامون نیمه خدایی با نام پرومتئوس می چرخد که می خواهد آتش خدا را از هلیوس، خدای خورشید، بگیرد تا به کمک آن بشریت را نجات دهد. بازی در چند مرحله روایت می شود و در هر کدام از آن ها، توسعه دهنده با دیالوگ های صداگذاری شده و کات سین ها سعی کرده یک داستان حماسی را بازگو کند.

اگر بعد از نصب بازی با صفحه دانلود مواجه شدید، موبایل را ری استارت کنید تا مشکل حل شود.

اما با وجود شباهت های فراوان با گاد آو وار، گیم پلی بازی تفاوت های زیادی با سه گانه اصلی این سری دارد و بیشتر به یک اکشن ماجراجویی سوم شخص شبیه است. مبارزات کندتر هستند و همچنین با آیتم های جدیدی که به دست می آورید می توانید پرومتئوس را شخصی سازی کرده یا تجهیزاتش را ارتقا دهید.

گاد فایر عنوان بی نقصی نیست. از لحاظ گرافیکی با دستاورد بزرگی رو به رو هستید اما گیم پلی گاهی اوقات رنگ و بوی تکرار به خودش می گیرد و با محدودیت هایش، یک تجربه بیش از اندازه خطی به ارمغان می آورد. با این حال بازی همچنان یکی از زیباترین ها، به خصوص روی اندروید است و برای علاقه مندان به بازی های اکشن خشن، حتما ارزش تجربه کردن را دارد.

Godfire: Rise of Prometheus

Godfire: Rise of Prometheus

سازنده: Vivid Games قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2100 / 2190 مگابایت زبان:

Wildblood

گیم لافت

خوب رسیدیم به نماینده گیم لافت در لیست، عنوانی که اگرچه سال 2012 منتشر شد ولی همچنان حرف هایی برای گفتن دارد. برخلاف گاد فایر، وایلد بلاد از افسانه شاه آرتور الهام گرفته است. در بازی شاه آرتور دیوانه شده و به خاطر علاقه ملکه و یکی از شوالیه های وفادارش به یکدیگر، حسادت زیادی به شوالیه اش می کند.

بنابراین به پیشنهاد خواهرش تصمیم می گیرد تا دروازه های جهنم را باز کرده و به کمک نیروهای شیطانی انتقامش را بگیرد. در بازی کنترل همین شوالیه با نام سر لنسلوت (Sir Lancelot) را دارید و باید با آرتور و همراهش بجنگید. از دیدگاه گیم پلی، وایلد بلاد بیشتر وامدار سه گانه اول گاد آو وار است.

همانند آن ها بازی در سبک هک اند اسلش (Hack & Slash) بوده، مبارزات ریتم بالایی دارند و می توانید با حرکت های مختلف دشمنان را از پا در بیاورید. البته جدا از بخش داستانی، بازی دارای قسمت چند نفره نیز هست که در آن با بقیه بازیکن ها همراه می شوید و در نبردهای چهار به چهار می جنگید.

Wild Blood

Wild Blood

سازنده: Gameloft قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1700 مگابایت زبان:

Chains of Olympus

God of War

گاد آو وار جدید تفاوت های زیادی با قسمت های قبلی دارد اما همچنان شالوده اصلی سری را حفظ کرده است. بنابراین چه چیزی بهتر از خود گاد آو وار روی موبایل می تواند عطشی که برای تجربه قسمت جدید داریم را کم کند؟ در زنجیرهای المپ (Chains of Olympus) بار دیگر نقش کریتوس خشمگین را دارید که به دستور آتنا باید خدای خورشید یعنی هلیوس را بیابد.

مشابه دیگر قسمت های گاد آو وار در اینجا نیز با خشونت فراوان دشمنان گوناگونی را از سر راه بر می دارید، پازل های مختلفی را حل می کنید و گاهی اوقات از روی موانع پریده یا از سدها بالا می روید. همان فرمولی که پیشتر دیده بودیم، حالا روی دیوایس های دستی پیش روی تان قرار گرفته است.

فقط یک نکته مهم را به یاد داشته باشید: زنجیرهای المپ عنوانی از کنسول دستی پی اس پی به حساب می آید و برای تجربه آن، نیازمند شبیه ساز PPSSPP هستید. قبلا به معرفی این شبیه ساز پرداخته ایم. بنابراین کافیست آموزش نصب بازی های پی اس پی روی موبایل را خوانده و انجام بازی لذت ببرید:

Ghost of Sparta

خدای جنگ

زنجیرهای المپ تنها بازی منتشر شده از سری گاد آو وار روی پی اس پی نیست و بعد از آن، شاهد عرضه عنوانی تحت نام روح اسپارتا (Ghost of Sparta) بودیم که باز هم با استقبال خیلی خوب منتقدان و بازیکن ها رو به رو شد. بازی داستان ماجراجویی کریتوس برای یافتن برادرش که دیمس نام دارد را روایت می کند.

در سال های دور، پیشبینی ها نشان می دادند که تایتان ها المپ را نابود نمی کنند و جای آن ها، خدایان توسط مبارزی علامت دار کشته می شوند. به واسطه همین پیش بینی و به خاطر علامت عجیبی که برادر کریتوس داشت، زئوس فکر می کرد که این شخص دیمس باشد. بنابراین او را گرفته و زندانی می کند.

Dante's Inferno

نسخه پلتفرم های خانگی جهنم دانته (Dante's Inferno) آنگونه که باید و شاید نتوانست انتظارات را برآورده کند اما این باعث می شود تا به یکی از کلون های گاد آو وار نپردازیم؟ جهنم دانته داستان شخصیتی با نام دانته را روایت می کند که برای نجات معشوقه اش تصمیم می گیرد به هفت طبقه جهنم سفر کرده و به رویایی با موجودات شیطانی برود.

جهنم دانته اگرچه کیفیت پایین تری نسبت به سری گاد آو وار دارد اما به خاطر گیم پلی نزدیک به عناوین این مجموعه، بعد از آنکه روح اسپارتا و زنجیرهای المپ را بازی کردید می توانید روی این عنوان هم حساب کنید. همانند دو بازی بالا، جهنم دانته نیز برای پی اس پی منتشر شده است و برای تجربه آن باید از شبیه ساز PPSSPP استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abo_l
    abo_l | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    من god fire رو بازی کردم گرافیکش خوبه اما مراحلش و روند بازی بیش از اندازه تکراریه.تو همه مراحل فقط یه سری دشمن میاد که باید بکشی همین هیچ چیز جدیدی مرحله بعدی نیس

مطالب پیشنهادی