ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن مخفی کننده تصاویر پشت یک ماشین حساب واقعی از اپ استور حذف شد

اپل ساعاتی پیش اپلیکیشنی برای مخفی‌سازی تصاویر به نام (%Private Photos (Calculator را از اپ‌استور حذف کرد. این اپ به کاربران اجازه می‌داد که تصاویر را پشت یک ماشین حساب واقعی پنهان کنند و همین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

اپل ساعاتی پیش اپلیکیشنی برای مخفی‌سازی تصاویر به نام (%Private Photos (Calculator را از اپ‌استور حذف کرد. این اپ به کاربران اجازه می‌داد که تصاویر را پشت یک ماشین حساب واقعی پنهان کنند و همین باعث شده بود که برنامه در میان نوجوانان به محبوبیت زیادی برسد.

پلیس انگلستان می‌گوید که در راستای شکایت برخی گروه‌های حامی کودکان، اپلیکیشن (%Private Photos (Calculator را مورد تحقیق و بررسی قرار داده. آخرین شکایت از این اپلیکیشن به سال 2015 بر‌می‌گردد که یک دادستان آمریکایی در صفحه فیسبوک خود نسبت به ترویج این اپلیکیشن میان نوجوانان به والدین هشدار داد.

با بالا گرفتن شکایات از ماهیت فریبنده این اپلیکیشن، متخصصان امنیتی هم در مورد آن اظهار نظر کرده و آن را جزو اپلیکیشن‌های خطرناک قرار داده‌اند. حتی یکی از وبلاگ‌نویسان در مقاله اخیر خود از (%Private Photos (Calculator به عنوان یکی از ده اپلیکیشنی یاد کرده که والدین باید از استفاده فرزند نوجوان‌شان از آن باخبر باشند.

در فهرست این وبلاگ نویس البته اپلیکیشن‌های مشهور دیگری مثل اسنپ‌چت، اینستاگرام و پیام‌رسان کیک هم به چشم می‌خورد که همگی در کنار مزایایی که دارند، می‌توانند از بعضی جنبه‌ها برای نوجوانان خطرآفرین باشند. به عنوان مثال اینستاگرام فضایی است که بسیاری از نوجوانان در آن با هویت جعلی فعالیت می‌کنند.

گفتنی است که اپلیکیشن (%Private Photos (Calculator در حال حاضر از روی اپ‌استور برداشته شده و ظاهرا از ابتدا دارای نسخه اندروید نبوده. هر چند در پلتفرم اندروید نمونه‌هایی دیگری هستند که دقیقا همین کار را انجام می‌دهند اما گوگل تا امروز با آن‌ها برخوردی نداشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pouya rahmani
    pouya rahmani | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

    نوجوان ها رو خوب اومدی

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    یعنی فقط مخفی کننده عکس بود ؟ خب این که تو private mode سامسونگ هم میشه راحت گذاشت حالا خطرش چیه؟ تو ایفون

مطالب پیشنهادی