ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2018 GE3
علمی

سیارکی که می توانست یک شهر را نابود کند، با فاصله نزدیکی از کنار زمین رد شد

به تازگی سیارکی صد متری که برخورد آن با زمین یک شهر را به طور کامل تخریب می کرد، با فاصله نزدیکی از بیخ گوش ما عبور کرده است. این سیارک که 2018 GE3 نام گرفته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

به تازگی سیارکی صد متری که برخورد آن با زمین یک شهر را به طور کامل تخریب می کرد، با فاصله نزدیکی از بیخ گوش ما عبور کرده است.

این سیارک که 2018 GE3 نام گرفته و نخستین بار شنبه گذشته توسط دو مؤسسه رصد اجرام فضایی در آریزونا شناسایی شد، نصف فاصله بین کره زمین و ماه تا برخورد فاصله داشته است. قطر 2018 GE3 بین 47 تا 100 متر و سرعت آن 106496 کیلومتر در ساعت برآورد شده که برای نابود کردن یک شهر به صورت کامل کفایت می کند.

این سیارک کمتر از 24 ساعت پس از شناسایی از فاصله 192 هزار کیلومتری رد شده؛ هرچند شناسایی سیارک در فاصله نزدیکی با زمین چندان تازگی ندارد اما 2018 GE3 یکی از بزرگترین اجرام فضایی است که تا این حد به زمین نزدیک شده و بر اساس اطلاعات پایگاه داده ناسا تنها در سال های 2001 و 2002 سیارک هایی بزرگتر از 2018 GE3 در فاصله ای مشابه از کنار زمین رد شده اند.

2018 GE3
سیارک 2018 GE3 در حال رد شدن از کنار زمین

در صورت ورود 2018 GE3 به جو زمین بخشی از آن پیش از برخورد از بین میرفت اما بر اساس زاویه ورود، سرعت و ترکیبات آن قسمتی از آن به سطح زمین می رسید و خسارت بزرگی را به بار می آورد.

برای مثال در سال 2013 شهاب سنگی چندین برابر کوچکتر از  2018 GE3 پس از ورود به آسمان روسیه و بر اثر برخورد با جو متلاشی شده بود اما با این وجود هم در اثر شکستن و خرد شدن پنجره‌ها به مجروح شدن 1500 نفر منجر شد.

یکی از خطرناک سیارک هایی که بر اساس برآوردهای صورت گرفته در سال های آتی از کنار زمین رد خواهد شد «۹۹۹۴۲ آپوفیس» نامیده شده که با 325 قطر رکورد بی سابقه ای را از خود به جای خواهد گذاشت. پیش از این دانشمندان از احتمال 3 درصدی برخورد آپوفیس با کره زمین خبر داده بودند که در سال 2013 و بر اساس تحقیقات جدید احتمال آن رد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • MP3
    MP3 | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    انگار هیچ سازمان بین المللی، مسئولیتی در این باره ندارد!

  • MarShaL
    MarShaL | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    ناسا حتما دوباره خواب افتاده اخر هم یکی میخوره به زمین کلی کشته میده

  • آرمین شاکر
    آرمین شاکر | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    عجب....
    من همین دیروز خواب دیدم یه سیارک به زمین خورد. دروغ نمیگم واقعا دیدم.

  • mohsen
    mohsen | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    حیف شد

مطالب پیشنهادی