ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ورود به بورس، راهکار افرانت برای دست یافتن به استانداردهای جهانی

مدیرعامل افرانت خبر می‌دهد که پس از ۶ سال حضور در فرابورس، این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بورس است تا خود را به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر کند. «فریدون قاسم زاده» در میزگرد چالش‌های ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۵

مدیرعامل افرانت خبر می‌دهد که پس از ۶ سال حضور در فرابورس، این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بورس است تا خود را به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر کند.

«فریدون قاسم زاده» در میزگرد چالش‌های ورود استارت‌آپ‌ها به بورس گفت: «ورود به بازار سرمایه با دشواری هایی همراه است اما محاسن آن از جمله ایجاد امکان مشارکت عموم مردم در شرکت، تسهیل تامین منابع برای توسعه شرکت، ارزش‌گذاری واقعی سهام‌شرکت بر اساس عرضه و تقاضای بازار، افزایش نقدشوندگی سهام شرکت، ارتقای برند و اعتباری که حضور در بورس برای شرکت‌ها به همراه می آورد این سختی ها را برای کارآفرینان شیرین می‌کند.
»

به گفته مدیرعامل افرانت، هدف اصلی از ورود به بورس، برنامه ریزی جهت سرمایه گذاری کلان برای توسعه ظرفیت دیتاسنترهای موجود، خدمات ابری و افزایش تعداد دیتاسنترهای این شرکت است تا افرانت بتواند خود را به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر کند. ۶ سال پیش، افرانت اولین شرکت فعال در حوزه خدمات اینترنتی بود که به فرابورس وارد شد.

«سید مهدی علم‌الهدی»، معاون پذیرش سازمان فرابورس نیز در این میزگرد اشاره کرد که استارتاپ‌ها از ورود به بورس وحشت دارند: «در حال حاضر شرایط جهت حضور در بورس و فرابورس برای شرکت‌های استارتاپ فراهم شده و صورت‌های مالی شفاف یک شرکت می تواند به این تحول کمک کند.
 شرکت‌ها برای ورود به بورس در آینده، می‌توانند از ابتدا حداقل الزامات را در نظر بگیرند و صورت های مالی شفافی داشته باشند.
»

به گفته علم‌الهدی، شفافیت صورت های مالی در آینده می تواند روند ورود به بورس را برای شرکت ها سرعت بخشد. به عنوان مثال شرکت افرانت ظرف کمتر از سه ماه از زمان اعلام آمادگی تا نهایی شدن فرآیند پذیرش آن، وارد فرابورس شد. وی همچنین خبر داد: «برای شرکت هایی که از مرحله استارتاپ فاصله گرفته‌اند بازاری در نظر گرفته‌ایم تا شرکت‌ها در سایزهای مالی متفاوت بتوانند وارد فرابورس شوند. در این بازار امکان سرمایه گذاری توسط عامه مردم فراهم نشده است و تنها سرمایه گذاران و آگاهان می توانند سهام خریداری کنند و در این مقطع شفافیت مالی مهمترین عامل برای بورس است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی