ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا پیکسل بوک گوگل از سیستم بوت دوگانه و ویندوز هم پشتیبانی خواهد کرد؟

در حالی که پیکسل بوک گوگل تنها سیستم عامل کروم را به اجرا در می آورد، اگر از منظر فنی به موضوع نگاه کنیم سخت افزار این لپ تاپ لزوماً به اجرای چنین سیستم عامل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

در حالی که پیکسل بوک گوگل تنها سیستم عامل کروم را به اجرا در می آورد، اگر از منظر فنی به موضوع نگاه کنیم سخت افزار این لپ تاپ لزوماً به اجرای چنین سیستم عامل سبک وزنی محدود نشده است. در واقع بنابر شواهدی که اخیراً توسط کاربران انجمن اینترنتی ردیت کشف شده، گوگل مشغول کار روی حالت «AltOS» است که انعاطف پذیری بیشتر را با خود به همراه می آورد.

تمام گمانه زنی های فعلی حول محور افزودن قابلیتی به نام «AltOS» به پیکسل بوک می گردند که نگاهی ساده به نام آن، کارکردش را برایمان مشخص می کند؛ امکان اجرای سیستم عامل های جایگزین روی لپ تاپ های پیکسل بوک. اما هنوز نمی توان مطمئن بود که این به معنای افزودن بوت دوگانه به سیستم، یا افزودن قابلیت هایی برای تغییر سیستم عامل پیش فرض خواهد بود یا اصلا قابلیت کاملاً متفاوت.

کاربران ردیت تصویری از کامیت های گوگل منتشر کرده اند که به «Picker Screen» اشاره دارد؛ این یعنی در نهایت شاهد یک رابط کاربری برای انتخاب یک سیستم عامل دیگر خواهیم بود. در تصویری دیگر هم به صورت مشخص به ویندوز اشاره می شود که نشان می دهد سیستم عامل مایکروسافت، احتمالاً تنها سیستم عاملی است که فعلاً روی پیکسل بوک آزمایش می شود. در مجموع این موضوع با توجه به دسترسی گسترده سخت افزار پیکسل بوک به درایورهای ویندوز، منطقی به نظر می رسد.

در حال حاضر، تنها چیزی که برای اثبات این گفته وجود دارد شواهد جسته و گریخته است. مشخصاً گوگل مشغول کار روی قابلیتی جدید است اما متاسفانه نمی توان هیچ چیز را با قطعیت تایید کرد. با این حال، پشتیبانی از سیستم بوت دوگانه می تواند قابلیت ارزش افزوده مهمی برای آن دسته از کاربرانی باشد که هنوز به سراغ لپ تاپ گوگل نرفته اند و شاید این قابلیت، نظر بسیاری از آنها را تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی