ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست آکیلس ریفت کروم واقعیت مجازی
تکنولوژی

امکان تماشای محتواهای واقعیت مجازی با هدست آکیلس ریفت در گوگل کروم مهیا شد

با عرضه جدیدترین نسخه مرورگر گوگل کروم برای رایانه های رومیزی شاهد افزوده شدن پشتیبانی از هدست محبوب آکیلس ریفت برای نمایش محتواهای واقعیت مجازی تحت وب هستیم. برای استفاده از این قابلیت جدید کافیست ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

با عرضه جدیدترین نسخه مرورگر گوگل کروم برای رایانه های رومیزی شاهد افزوده شدن پشتیبانی از هدست محبوب آکیلس ریفت برای نمایش محتواهای واقعیت مجازی تحت وب هستیم.

برای استفاده از این قابلیت جدید کافیست به بخش «flags» در تنظیمات مرورگر مراجعه کنید (آدرس chrome://flags را در نوار آدرس وارد نمایید) تا بتوانید پرچم مربوط به هدست واقعیت مجازی فیسبوک را فعال نمایید.

در حالت فعال نبودن پرچم مورد بحث در مواجهه با محتواهای واقعیت مجازی از جمله سرویس گشت و گذار بر سطح ماه مریخ (Google Mar) تنها قادر به تماشای تصاویر ۳۶۰ درجه معمولی هستیم، اما حالا می توانید همین محتواها را به صورت بسیار جذاب تر در هدست ریفت تماشا کنید.

هدست آکیلس ریفت کروم واقعیت مجازی

 

به لطف ابزار WebVR مدیران سایت ها و عرضه کنندگان محتواهای اینترنتی می توانند ویدیوهای واقعیت مجازی را بدون نیاز به ابزاری جداگانه و نصب هیچ اپلیکیشن مجزایی روی مرورگرها به نمایش بگذارند. این سرویس قادر است هدست متصل شده به رایانه را تشخیص داده، قابلیت های آن را شناسایی کند و موقعیت و زاویه قرارگیری آن را نیز بفهمد و با توجه به این داده ها محتوا را متناسب با توان پردازشی رایانه در پیش چشم کاربر به نمایش بگذارد.

در حال حاضر پشتیبانی WebVR از هدست های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال Vive اچ تی سی با نسخه تحت ویندوز مرورگرهای فایر فاکس، Servo و Supermedium کار می کند،‌ حالی که برای تماشای محتواهای واقعیت مجازی تحت وب با این هدست در سیستم عامل مک نیاز به نسخه Nightly فایرفاکس دارید. هدست آکیلس ریفت نیز در حال حاضر روی فایرفاکس، Supermedium و کروم در محیط ویندوز کار می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی