ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیت هوش مصنوعی مستقل گوگل معرفی شد

سال گذشته گوگل، کیتی به نام AIY عرضه نمود که دوستداران تکنولوژی می توانستند با استفاده از آن، مفهوم‌های مختلفی از هوش مصنوعی را طراحی و تجربه کنند. حال ساکنین مانتین ویو از کیت هوش مصنوعی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

سال گذشته گوگل، کیتی به نام AIY عرضه نمود که دوستداران تکنولوژی می توانستند با استفاده از آن، مفهوم‌های مختلفی از هوش مصنوعی را طراحی و تجربه کنند. حال ساکنین مانتین ویو از کیت هوش مصنوعی جدید خود رونمایی کرده اند که در واقع نسخه‌ی ارتقا یافته مدل‌های قبلی است.

کیت‌های قدیمی ایرادی نداشتند و به درستی عمل می‌کردند اما تنها مشکل این بود که کاربران باید یک رایانه‌ی کوچک رزبری پای نیز برای استفاده از آنها داشته باشند. به همین دلیل بسیاری از آنهایی که صاحب این گجت نبودند، به ناچار باید آن را می‌خریدند یا کلاً قید استفاده از کیت هوش مصنوعی گوگل را می‌زدند.

این مسئله موجب شد تا امسال گوگل تغییر رویه داده و کیت‌های جدیدی عرضه کند که نیازی به رزبری پای نداشته باشند. گوگل درباره‌ی کیت‌های AIY ارتقا یافته‌اش می‌گوید:

«این دو کیت به همراه یک رایانه‌ی کوچک Raspberry Pi Zero WH ، کابل اتصال USB و یک کارت حافظه‌ی SD عرضه می‌شوند تا کار‌ها را ساده‌تر کنند. دیگر کاربران نیاز ندارند تا نرم‌افزار را دانلود کرده و به همین دلیل است که عملیات راه اندازی سرعت خواهد گرفت. در بسته‌ی همچنین AIY Vision Kit v1.1 یک دوربین  Raspberry Pi Camera v2 قرار خواهد داشت.»

این گفته‌ها بدین معنی است که قطعات مهم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای راه اندازی ‌این کیت‌ها همراه‌ بسته‌هایشان عرضه می‌شود. بنابراین کاربران بلافاصله پس از خرید این محصولات قادر خواهند بود آنها را راه اندازی  و استفاده کنند.

گوگل اعلام نموده که یک اپلیکیشن اندروید به همراه این محصولات عرضه خواهد شد که راه اندازی این کیت‌ها را به طور مفصل توضیح داده و به کاربران کمک می‌کند. البته دستورات لازم در صفحه‌ی وبسایت مخصوص این کیت‌ها گذاشته‌ شده تا کاربرانِ دیگر را نیز راضی کند.

دو کیت هوش مصنوعی جدید گوگل قرار است قدری از محصولات مشابه سال قبل، گرانتر باشند اما این افزایش منطقی است چرا که یک رایانه و دوربین نیز به همراه آنها خریداری می‌شود. کیت Voice به نرخ ۵۰ دلار عرضه می‌شود، در حالی که خرید Vision نرخی معادل ۹۰ دلار خواهد داشت. علاقمندان به هوش مصنوعی قادر خواهند بود از یازدهم اردیبهشت ماه، این محصولات را خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MP3
    MP3 | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

    نرم افزار هوش مصنوعی که داخل این کیت ها هست را روی هر کامپیوتری نصب کنید همان کارها را می کند.

مطالب پیشنهادی