ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی می 7 احتمالاً نخستین موبایل اندرویدی مجهز به تشخیص سه‌بعدی چهره باشد

بنابر گزارش های تازه، نخستین موبایل اندرویدی مجهز به تکنولوژی تشخیص سه بعدی چهره قرار نیست تا سه ماهه سوم 2018 از راه برسد. گفته می شود کمپانی های تامین کننده این تکنولوژی با مشکلی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

بنابر گزارش های تازه، نخستین موبایل اندرویدی مجهز به تکنولوژی تشخیص سه بعدی چهره قرار نیست تا سه ماهه سوم 2018 از راه برسد. گفته می شود کمپانی های تامین کننده این تکنولوژی با مشکلی مواجه شده اند که تولیدکنندگان را از تعبیه سیستم نقشه برداری سه بعدی چهره -شبیه به آنچه با دوربین TrueDepth آیفون X دیده ایم- در موبایل هایشان باز می دارد.

کاربران آیفون X اپل می توانند ریش بگذارند، کلاه بپوشند یا عینکی به چشم بزنند و TrueDepth بازهم قادر به شناسایی آنها خواهد بود. اما در گزارش اخیر آمده که تامین کنندگان ماژول تشخیص سه بعدی با مشکلاتی در ادغام نرم افزار و سخت افزار لازم برای این تکنولوژی مواجه شده اند.

در حال حاضر کوالکام، Himax Technologies و Truly Opto-electronics از جمله شرکت هایی هستند که ماژول هایی برای تشخیص سه بعدی توسعه داده اند. این سیستم ها تنها با پلتفرم موبایل اسنپدراگون 845 سازگاری دارند که چیپست پرچمدار فعلی کوالکام به حساب می آید.

از آن جایی که سامسونگ و هواوی ترجیح می دهند از چیپست های اگزینوس و کایرین خود در مدل های پریمیوم استفاده کنند، احتمالاً این دو شرکت جزو نخستین تولیدکنندگانی نخواهند بود که موبایلی مجهز به تشخیص سه بعدی عرضه می کنند. حتی گفته می شود که احتمالاً سامسونگ تا پیش از سال 2019 قادر به ارائه این تکنولوژی نیست.

تا پیش از این تصور می شود موبایل معرفی نشده شیائومی می 7 طی نیمه نخست سال 2018 و همراه با اسنپدراگون 845 و تشخیص سه بعدی چهره از راه می رسد. اما بنابر گزارش امروز، عرضه این موبایل به خاطر عملکرد ضعیف سیستم تشخیص چهره به سه ماهه سوم موکول شده است. با این حال، پرچمدار شیائومی هنوز نخستین موبایل اندرویدی مجهز به این فناوری خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷

    چیپ فقط کوالکوم

  • ali
    ali | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷

    من با اینکه کلا0ا تام تاحالا نظر ندادم .7 تاشو منتشر نکردین.چه وضعشه.چرا اینقدر سلیقه ای منتشر میکنین.اونوقت من کم کم نظرمو میگم نمیزارین .بعضیا پخخخخخ مینویسن منتشر میکنین.هذافازا

  • 123456
    123456 | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷

    پخ خخخخخخ

مطالب پیشنهادی