ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استیون اسپیلبرگ در پشت صحنه‌ Ready Player One با هدست HTC Vive [تماشا کنید]

زمانی که «ارنست کلاین» رمان Ready Player One را نوشت، واقعیت مجازی تنها یک مفهوم کلی بود و در اوایل راه خود قرار داشت. حال با توسعه، گسترش و ورود هدست‌های این تکنولوژی به زندگی کاربران، ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

زمانی که «ارنست کلاین» رمان Ready Player One را نوشت، واقعیت مجازی تنها یک مفهوم کلی بود و در اوایل راه خود قرار داشت. حال با توسعه، گسترش و ورود هدست‌های این تکنولوژی به زندگی کاربران، اکنون مردم این قابلیت را دارند که این هدست‌ها را بر سر گذاشته و در دنیای خیالی سفر کنند. به نظر می‌رسد که اسپیلبرگ مجبور شده در پشت صحنه‌ Ready Player One برای نظارت بر روند فیلمبرداری، همین راه را در پیش گرفته و از هدست‌های HTC Vive استفاده کند.

استفاده از این گجت در روند تولید فیلم‌ها نشان می‌دهد که تکنولوژی واقعیت مجازی تا چه حد توانسته پیشرفت کند به ابزاری تبدیل شود که اسپیلبرگ افسانه‌ای هم مجبور شود برای رسیدن به اهدفش از آن بهره بگیرد.این کارگردان اسکار گرفته با استفاده از هدست یاد شده توانست به محل فیلمبرداری مجازی سفر کرده و بدین شکل اطرافش را مشاهده کند.

تیم طراحی فضای سه بعدی جهت راحتی اسپیلبرگ یک آواتار مخصوص برایش طراحی کردند تا وی بتواند قاب‌های مورد نظرش را پیدا کرده و دوربین‌هایش را در محل مناسب قرار دهد. او پیش از این نیز توانسته بود که تمام فضاهای طراحی شده را مشاهده کرده و تغییرات دلخواهش را در لحظه اعمال کرده یا نارضایتی خود به تیم طراحی برساند.

استفاده از هدست اچ تی سی وایو در پشت صحنه‌ Ready Player One تنها به کارگردان محدود نشده بود و بسیاری از عوامل مجبور شده بودند برای بررسی تغییرات اجرایی خود از این گجت بهره بگیرند. یکی از این عوامل بازیگران فیلم بودند که توانستند به راحتی صحنه‌ی مجازی فیلمبرداری مشاهده کنند تا راحت‌تر بتوانند در این محل‌ها به ایفای نقش بپردازند.

اسپیلبرگ در روند فیلم برداری مشاهده نمود که بازی بازیگرانش با خواسته‌های او و موقعیت صحنه‌ نخوانده و یکپارچگی ندارند. به همین دلیل سعی کرد که با این روش مشکل را حل کرده تا تخیلات بازیگرانشان را با یکدیگر و همچنین اندیشه‌هایش هم سو کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • پوریا واعظی
    پوریا واعظی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    عجب حرکت خفنی

  • EhsanNasiraei
    EhsanNasiraei | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    راسه اومده بود شیراز ؟
    بچه های دانشگاه شیراز تو باغ ارم باهاش عکس گرفتن. ??

مطالب پیشنهادی