ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شهروندان آمریکا کدام شرکت های حوزه تکنولوژی را برای جامعه مفید می دانند

اگر از شما در مورد «کمپانی های حوزه فناوری» سوال شود، احتمالاً اولین سوالی که به ذهنتان خطور می کند این است: «چطور این شرکت ها می خواهند به بهتر شدن جامعه کمک کنند؟» برای ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

اگر از شما در مورد «کمپانی های حوزه فناوری» سوال شود، احتمالاً اولین سوالی که به ذهنتان خطور می کند این است: «چطور این شرکت ها می خواهند به بهتر شدن جامعه کمک کنند؟»

برای یافتن این موضوع از کاربران بزرگسال آمریکایی نظر سنجی شده است.

این نظر سنجی که 2772 فرد بزرگسال در آن شرکت کرده اند، در روزهای 19 و 20 فروردین ماه سال جاری توسط موسسه «SurveyMonkey» و وبسایت «recode» انجام شده و نتایج جالب و غیر قابل پیشبینی را به دنبال داشته است.

بر این اساس 20 درصد از شرکت کنندگان اعتقاد داشته اند که آمازون بیشترین تأثیر مثبت را بر اجتماع دارد. از نظر وبسایت cnet این موضوع احتمالاً به دلیل دیدگاه شهروندان معاصر آمریکا است؛ آنها تصور می کند که بهترین لطفی که یک کمپانی حوزه فناوری می تواند به جامعه انجام دهد، ارزان تر کردن و راحت تر کردن دسترسی به همه چیز است.

در این بین گوگل با کسب 15 درصد از آرای شرکت کنندگان رتبه دوم را کسب کرده. همچنین حدود 20 درصد از افراد هیچ گزینه ای را انتخاب نکرده اند و 2 درصد نیز هیچ گونه پاسخی نداده اند.

نکته جالب تر اینکه فیسبوک در این آمار با کسب رتبه چهارم، پایین تر از اپل ایستاده. البته شاید یکی از دلایل اقبال کم این شبکه اجتماعی به مشکلاتی باز گردد که اخیرا مطرح شده بود و بر اساس آن اعلام شده بود که اطلاعات بسیاری از کاربران آن به خطر افتاده و از آنها برای تحلیل و پیشبینی نتایج انتخابات سال 2016 ایالات متحده بهره گرفته شده؛ اتفاقی که پای بنیانگذار این کمپانی را به کنگره آمریکا باز کرد.

البته در پس این اتفاق تیم کوک نیز بر طبل حریم شخصی کاربران کوبید و اعلام کرد که هرگز اجازه نمی دهد اپل خود را در شرایطی که فیسبوک به آن دچار شده قرار دهد.

در نظر سنجی که چند روز قبل تر انجام شده بود، 32 درصد از آمریکایی های شرکت کننده اعلام کرده بودند که فیسبوک روی جامعه اثر منفی می گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی