ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

volkswagen-id-r-pikes-peak
خودرو

سریع تر از خودروی فرمول یک؛ سوپر اتومبیل برقی فولکس واگن رونمایی شد

پس از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروهای دیزلی در سال 2015، فولکس واگن تصمیم گرفت پر شتاب تر به سمت وسایل نقلیه پاک برقی حرکت نموده و به نوعی این مساله ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

پس از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروهای دیزلی در سال 2015، فولکس واگن تصمیم گرفت پر شتاب تر به سمت وسایل نقلیه پاک برقی حرکت نموده و به نوعی این مساله را جبران کند. ارایه مدل های مفهومی الکتریکی با پیشوند I.D. نشان دهنده بخشی از تلاش های این کمپانی در راستای سیاست تولید مدل های سبز در آینده نزدیک است.

اتومبیل مسابقه ای و فوق سریع I.D. R Pikes Peak جدیدترین و جذاب ترین عضو خانواده I.D. است که دیشب طی مراسمی رونمایی شد. نخستین چیزی که در برخورد با این خودرو جلب توجه می کند، طراحی خاص و بسیار آیرودینامیک آن است. برای هدایت هر چه بهتر جریان های هوا و ایجاد نیروی پایین برنده یا همان downforce، یک باله عظیم در عقب و چند دیفیوزر در بخش های مختلف I.D. R Pikes Peak تعبیه شده اند.

vw-id-r-pikes-peak (2)

همانطور که انتظار می رفت، وظیفه تامین نیروی I.D. R Pikes Peak بر عهده پیشرانه ای الکتریکی گذاشته شده است. این پیشرانه شامل دو موتور برقی (احتمالا یکی بر روی محور عقب و یکی بر روی محور جلو) بوده و در مجموع 680 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور دارد.

vw-id-r-pikes-peak (1)

اگر چه این اعداد در مقایسه با برخی از سوپر اسپرت های امروزی چندان زیاد به نظر نمی رسند، اما به دلیل وزن کمتر از 1100 کیلوگرم، نسبت قدرت به وزن خودرو عالی بوده و شتاب آن دیوانه وار است.

volkswagen-id-r-pikes-peak (1)

طبق اطلاعات انتشار یافته، راکت زمینی فولکس واگن قادر است در عرض تنها 2.25 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ثانیه برساند، به همین خاطر آلمانی ها ادعا می کنند I.D. R Pikes Peak سریع تر از اتومبیل های حاضر در مسابقات فرمول یک و فرمول E است.

volkswagen-id-r-pikes-peak (6)

درباره حداکثر سرعت این ابر خودرو حرفی به میان نیامده، اما با در نظر گرفتن 156 پیچ عمدتا تند مسیر پایکس پیک، شاید این فاکتور چندان مهم نبوده و به اندازه شتاب مورد تاکید قرار نگرفته باشد.

vw-electric-race-car-for-2018-pikes-peak

از آنجایی که I.D. R Pikes Peak یک اتومبیل مسابقه ای تمام عیار است، مهندسین فولکس واگن بجای مسافت قابل پیمایش تمام تمرکز خود را معطوف عملکرد کرده اند؛ به این دلیل است که باتری های لیتیوم یونی راکت جدید ژرمن ها با اولویت استخراج بیشترین خروجی توسعه یافته اند.

vw-electric-race-car-for-2018-pikes-peak

به گفته فولکس واگن، I.D. R Pikes Peak به سیستم بازیابی انرژی مجهز شده و در جریان مسابقه پایکس پیک خواهد توانست تا 20 درصد از انرژی لازم را بازیابی کند.

volkswagen-id-r-pikes-peak (7)

ناگفته نماند فولکس واگن I.D. R Pikes Peak حدود دو ماه دیگر در 24 ژوئن (3 تیر ماه) وارد مسیر 19.99 کیلومتری مسابقه پایکس پیک شده و در آن شرکت خواهد کرد. پشت فرمان این ابر اتومبیل برقی رومین دوماس (Romain Dumas) که سابقه قهرمانی در این رقابت را در کارنامه دارد، خواهد نشست.

به منظور شکست رکورد سریع ترین اتومبیل برقی پایکس پیک، این راننده باید سعی کند در زمانی کمتر از 8 دقیقه و 57.118 ثانیه که در سال 2016 توسط Rhys Millen با خودروی e0 PP100 ثبت شده، از خط پایان بگذرد.

Rhys Millen with eO PP03 by Drive eO at Pikes Peak

تلاش فولکس واگن برای رکوردشکنی 31 سال بعد از اینکه این کمپانی نتوانست با گلف چهار چرخ متحرک مجهز به دو موتور مسابقه را تمام کند، انجام می پذیرد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا I.D. R Pikes Peak قادر خواهد بود با ثبت یک رکورد کم نظیر، این خاطر تلخ را از اذهان پاک کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۲۴ تیر ۱۳۹۸

    سلام

    OMG
    100 کیلومتر در ثانیه تنها در 2 ثانیه
    چه می کنه این فولوکس واگن
    فقط توی 2 ثانیه که شتاب گیریش به حساب میاد از صفر می رسه به 360 هزار کیلومتر در ساعت که از موشک هوافضا ناسا که 40 هزار کیلومتر سرعتشه در خلاء سریعتره دیگه ببینید تاپ اسپیدش چقدر میشه
    دمشون گرم به این میگن مهندسی و یک پیشرفت چشم درار
    با وجود چنین خودرویی از فولوکس واگن فکنم تا 100 سال دیگه رکورد بالاترین سرعت خودروی الکتریکی دستشه

مطالب پیشنهادی