ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرفس فون
تکنولوژی

بازگشت API های مرتبط به موبایل در ویندوز، آیا سرفس فون در راه است؟

سال گذشته مایکروسافت API های مرتبط به موبایل را از بیلدهای ویندوز 10 حذف کرد که نشان دهنده فاصله گرفتن آنها از توسعه پلتفرم ویندوزی یکپارچه برای دستگاه های مختلف بود. با این خبرهایی از بازگشت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

سال گذشته مایکروسافت API های مرتبط به موبایل را از بیلدهای ویندوز 10 حذف کرد که نشان دهنده فاصله گرفتن آنها از توسعه پلتفرم ویندوزی یکپارچه برای دستگاه های مختلف بود.

با این خبرهایی از بازگشت API های مربوط به موبایل را در «ردستون 5» به گوش می رسد که به عنوان به روزرسانی Fall Creators سال جاری میلادی منتشر خواهد شد. این مسئله بار دیگر گمانه زنی ها درباره عرضه سرفس فون توسط مایکروسافت را تقویت کرده است. تا کنون شایعات بسیاری درباره توسعه یک موبایل توسط کمپانی آمریکایی منتشر شده و در حالی که برخی «اندرومدا» را همان سرفس می دانند، عده ای دیگر آنها را پروژه های مستقل قلمداد کرده اند.سرفس فون

API یا «رابط برنامه نویسی کاربردی» مجموعه ای از ابزارها و دستورالعمل  ها برای توسعه دهندگان است که فریم ورک تولید نرم افزار برای پلتفرم های خاص و با قابلیت های ویژه را در اختیار آنها قرار می دهد. مایکروسافت قبلا این قابلیت را در بیلدهای ویندوز حذف کرده بود و به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه استفاده از ابزارهای موبایلی در ویندوز را نمی داد.

اگرچه کمپانی ساکن ردموند APIها مذکور را در نسخه های جدید غیر فعال کرد اما روی توسعه کامپیوترهای همیشه متصل ویندوزی مبتنی بر ARM تمرکز کرده است. این کامپیوترها با برخورداری از چیپست های اسنپدراگون و قابلیت اتصال به LTE به بازار نیز عرضه شده اند، بنابراین بازگشت APIها نمی تواند ارتباط چندانی به این سیستم ها داشته باشد و از اینرو برخی عقیده دارند که هدف اصلی مایکروسافت امکان توسعه اپلیکیشن برای سرفس فون است که انتظار می رود از قلم استایلوس پشتیبانی کرده و نمایشگری تاشو داشته باشد. این اواخر خبرهایی بسیاری در مورد عرضه موبایل های تاشو توسط کمپانی های مختلفی از ZTE گرفته تا سامسونگ شنیده می شود اما احتمال دارد مایکروسافت با رونمایی از سرفس فون از آنها پیشی بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    "اگرچه کمپانی ساکن مانتن ویو APIها مذکور را در نسخه های جدید غیر فعال کرد اما روی توسعه کامپیوترهای همیشه متصل ویندوزی مبتنی بر ARM تمرکز کرده است."

    مقر اصلی مایکروسافت ردموند هستش نه مانتن ویو

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

      *مانتن ویو

      • Amir Abdollahi
        Amir Abdollahi | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

        واقعا جالبه که هنوزم روت میشه بیای اینجا و دری وری بگی، بعد از اون فاجعه ای که شرکت محبوبت سر ویندوزفونش بار اورد!

مطالب پیشنهادی