ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بخش جدید Your People به اپلیکیشن اندروید گوگل اضافه شد

بتا 8.0 اپلیکیشن اندروید گوگل دیشب منتشر شد و بزرگترین تغییر آن را می توانیم ویژگی جدید Your People (نزدیکان شما) بنامیم. «نزدیکان شما» ظاهرا قابلیتی است که به کمکش، کاربران می توانند یک نام مستعار ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

بتا 8.0 اپلیکیشن اندروید گوگل دیشب منتشر شد و بزرگترین تغییر آن را می توانیم ویژگی جدید Your People (نزدیکان شما) بنامیم. «نزدیکان شما» ظاهرا قابلیتی است که به کمکش، کاربران می توانند یک نام مستعار یا نسبت فامیلی/دوستی را به دستیار هوشمند گوگل (Google Assistant) بگویند تا این هوش مصنوعی با او تماس گرفته و پیامک یا ایمیل بفرستد.

اپ گوگل از مدت ها پیش ویژگی داشت که واسطه آن می توانستید برای مخاطبین خود یک نسبت یا نام مستعار بگذارید. بنابراین کافی بود مثلا Call Mom را به موبایل بگویید تا تماس گرفته شود. «نزدیکان شما» هم همین قابلیت را اما با ویژگی های بیشتری (همانند یادآوری تاریخ تولد) به دستیار هوشمند گوگل می آورد.

برای دسترسی به «نزدیکان شما» باید به تنظیمات دستیار هوشمند گوگل بروید و در این بخش، روی Your People کلیک کنید. البته این ویژگی هنوز فعال نیست اما در حال حاضر اگر می خواهید نام های مستعار یا نسبت ها را با شماره تلفن مخاطبین تان لینک کنید، یک راه دیگر هم وجود دارد:

1 - اپلیکیشن گوگل را باز کنید

2 - روی میکروفون در نوار جستجو کلیک کرده یا کلمه Ok Google را بگویید، سپس یکی از مخاطبین تان را با نسبت یا نام مستعار صدا بزنید. مثلا: Ali is my brother

3 - در اینجا ممکن است چند مخاطب با نام یکسان نشان داده شود، مخاطب مدنظر را انتخاب کنید

4 - زیر عبارت Remember a relationship روی تیک سفید رنگ کلیک نمایید

5 - بعد از اینکه نام مستعر اضافه شده حالا می توانید به کمک گوگل اسیستنت و از طریق جملاتی همانند Text my sister یا Email my mom با آن ها ارتباط برقرار کنید

برای پاک کردن این نسبت ها نیز کافیست به گوگل جملاتی مثل Ali is not my brother را بگویید. در این موقعیت مخاطب نشان داده می شود و در زیر Remove nickname تیک سفید رنگ را بزنید. هنوز مشخص نشده ویژگی «نزدیکان شما» چه زمانی فعال می شود.

بد نیست بدانید در کنار «نزدیکان شما» کدهای بروزرسانی 8.0 اپلیکیشن گوگل اطلاعات بیشتری از قابلیت های آتی این برنامه لو می دهد. پشتیبانی گوگل لنز از دوربین جلو، برنامه ریزی روزانه سفارشی و حذف حالت Lite Mode که به کاربران اجازه می داد تا به واسطه نمایش ساده تر نتیجه جستجوها، 80 درصد دیتای کمتر مصرف شود از جمله تغییرات جدید اپ هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی