ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تفاوت‌های شخصیتی میان آیفون دوستان و طرفداران اندروید

به طور کلی شخصیت‌ انسان‌ها در طول زندگیشان بارها تغییر می‌کند و همزمان تفاوت هایی اساسی میان ویژگی های شخصیتی هر فرد با دیگری هم وجود دارد. مسلماً خصوصیات اخلاقی یک گیمر خانه نشین با ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

به طور کلی شخصیت‌ انسان‌ها در طول زندگیشان بارها تغییر می‌کند و همزمان تفاوت هایی اساسی میان ویژگی های شخصیتی هر فرد با دیگری هم وجود دارد. مسلماً خصوصیات اخلاقی یک گیمر خانه نشین با یک ورزشکار فعال تفاوت‌های زیادی با هم دارند. اکنون مشخص شده که این مسئله در انتخاب نوع گجت‌ها نیز تاثیر می‌گذارد چرا که محققان از وجود تفاوت‌های شخصیتی میان آیفون دوستان و طرفداران اندروید خبر می‌دهند.

محققان دانشگاه روانشناسی لینکلن انگلستان با تحقیق در زمینه‌ی تفاوت‌های شخصیتی میان آیفون دوستان و طرفداران اندروید متوجه شده‌اند که انتخاب مدل تلفن هوشمند می‌تواند نشان‌دهنده‌ی خصوصیاتی در شخصیت آنها باشد.

صاحبان موبایل‌های اندرویدی صادق، فروتن و دوست‌داشتنی هستند

در این تحقیقات ابتدا از ۲۴۰ نفر پرسیده شد که از نظر آنها، صاحبان آیفون چه خصوصیت‌های اخلاقی منحصر به فردی دارند. سپس همین نفرات پرسش دیگری را پاسخ داده و به نوعی شخصیت طرفداران موبایل‌های اندوریدی را توصیف کرده بودند.

مرحله‌ دوم پژوهش نیز بدین منوال صورت گرفت که لیست تهیه‌ شده از تفاوت‌های شخصیتی میان آیفون دوستان و طرفداران اندروید ، با خصوصیات ۵۳۰ نفر سنجیده شد تا مشخص شود لیست مذکور چه مقدار به حقیقت نزدیک است.

آیفون‌داران می‌خواهند با کلاس به نظر برسند

تحقیقات اولیه نشان می‌داد که از نظر مردم کاربران اندروید صادق، فروتن و دوست‌داشتنی هستند اما آیفون‌داران شخصیت‌هایی برونگرا و شلوغ دارند. با این حال، تحقیقات دوم نشان‌ داد که برداشت‌ انسان‌ها نمی‌تواند همیشه تمامی حقایق را در نظر گرفته و درست باشد.

از نظر کارشناسان، کاربران اندروید گوشی‌هایی انتخاب کنند که شبیه به یکدیگر نبوده و به خصوصیات‌های اخلاقیشان نزدیک باشند اما آیفون‌داران سعی می‌کنند برای شخصیت خود اهمیت قائل شده و فارغ از ویژگی‌های سخت افزاری، یک موبایل با کلاس و گران داشته باشند. بدین ترتیب صداقت و فروتنی از صفات بارز کاربران اندروید به حساب می‌آید.

«هدر شاو» سرپرست این تحقیق علمی، در این زمینه می‌گوید:

«انتخاب گوشی، اولین مرحله از شخصیت سازی تلفن هوشمند را شکل می‌دهد که می‌تواند اطلاعات زیادی از افراد به ما بدهد. تلفن‌های هوشمند کم کم به یک مدل دیجیتالی کوچکی از کاربرانشان تبدیل شده‌اند. به همین دلیل است که بسیاری از کاربران علاقه ندارند گوشیشان چک شود چرا که ممکن است از این راه به برخی خصوصیاتشخصیتی آنها پی برد.»

تماشا کنید: ویدیوهای جدید اپل برای ترغیب اندرویدی ها به خرید آیفون

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • I.G.I
    I.G.I | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من قبلا از دوسداران آیفون بودم اما همین بیشتر گذشت و تونستم چندین ایفون بخرم و بفروشم الان بیشتر دلم میخواد هردو رو داشته باشم چون واقعا اپل کارتو راه نمیندازه

  • farzad je
    farzad je | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    الان مثلا من میخوام u11 بگیرم ولی 10 نفر رایمو زدن یا سامسونگ بگیرم یا ایفون البته بده که هر کی میخواد سلیقه خودشو به بقیه متحمل کنه

    • Ali
      Ali | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

      بدانید و آگاه باشید که هر کسی شانس HTC دست گرفتن و نداره...

  • Mehrdad
    Mehrdad | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    نیازی به تحقیق نبود ، مشخصه ، البته نه اینکه این بد یا اون خوبه ، مسلما هرکسی اونجوری که دوست داره زندگی می کنه ، خودم طرفدار اندرویدم بخاطر آزادی عملی که به کاربر میده

  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    کسی که گوشی اندرویدی میخره خیالش از بابت همه چی راحته چون هم اشتراک گذاری فایل براش خیلی اسونتره هم مبلغ کمتری برای خرید گوشی میده هم نگهداری از گوشیش دیگه براش یه وسواس نمیشه چون قیمتش اینقد زیاد نیست که نگران شکسته شدنش باشه و تعمیر کردن گوشی هم براش خیلی ارزونتره و امکانات نرم افزاری اندروید ده برابر ios هستش پس نتیجه بگیرم کسی آیفون بخره فقط بخاطر پز دادنشه وگرنه خودشونم خسته میشن ازش

    • Sd.Muhammad
      Sd.Muhammad | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

      بنده فقط و فقط با گوشیهای صفحه بزرگ حال میکنم. خواستم 6s plus بگیرم؛ عالم و آدم، از تموم فک و فامیلهامون که آیفون و اندروید داشتند رأیمو زدند. دست آخر به LG V20 روی اوردم.
      الان که نقد و بررسی LG V20 رو میخونم، میبینم نقطه ضعفهاش خودش در برابر 6S Plus یه پا نقطه قوت اند!
      نزدیک بود پول رو بریزم دور و بدبختی کشیدن رو تجربه کنم.
      البته فعلا رفتم تو نخ خرید 5C بعنوان گوشی کار

  • Montobella
    Montobella | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    that's right ??

مطالب پیشنهادی