ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین حرارتی
تکنولوژی

ارتش آمریکا به زودی افراد را از پشت دیوار شناسایی می کند

ارتش آمریکا در حال توسعه روشی مبتنی بر یادگیری ماشینی(شاخه ای از هوش مصنوعی) است که امکان شناسایی چهره با استفاده از تصویر حرارتی و از پشت دیوارها و حتی در تاریکی تقریباً مطلق را فراهم ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

ارتش آمریکا در حال توسعه روشی مبتنی بر یادگیری ماشینی(شاخه ای از هوش مصنوعی) است که امکان شناسایی چهره با استفاده از تصویر حرارتی و از پشت دیوارها و حتی در تاریکی تقریباً مطلق را فراهم می کند.

به لطف فناوری یاد شده ارتش آمریکا به زودی قادر خواهد شد از بیرون ساختمان ها از افراد داخل فیلم برداری کرده و حتی آنها را شناسایی نماید.

دانشمندان آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش (به اختصار ARL) با انتشار گزارش راهنمای نحوه کارکرد این فناوری (اوراق سفید) اعلام کرده اند که چالش اصلی در این پروژه این است که تصاویر گرمایی ثبت شده باید با مجموعه ای از تصاویر افراد از پیش شناسایی شده تطبیق داده شود.

استفاده از چنین دستگاه هایی پیش از این هم در ارتش مرسوم بوده. به عنوان نمونه هلیکوپترهای آپاچی و برخی از خودروهای نیروی زمینی از دستگاه های مشابه برای تشخیص افراد در شرایط نوری ضعیف بهره می برند.

دوربین حرارتی

به لطف فناوری جدید، امکان ترکیب تصاویر گرمایی با قابلیت های شبکه های عصبی فراهم می شود و علاوه بر تشخیص مکان افراد، امکان شناسایی آنها نیز فراهم می گردد.

این تکنولوژی اکنون در حال آزمایش است و محققان توانسته اند آن را با استفاده از پایگاه داده محدودی از چهره افراد آزمایش کرده و به نتایج امیدوار کننده ای دست پیدا کنند.

انتظار می رود در آینده از این سیستم برای کمک به تشخیص افراد در میادین نبرد و نیز یاری رساندن به سربازان برای شناسایی دشمنان و یا نظارت بر افراد خاص به کار رود. با این حال در نهایت نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی افراد در صورت استفاده از تکنولوژی مورد بحث توسط ارتش آمریکا مطرح شده است.

یاد آوری می کنیم که سیستم تشخیص چهره Face ID که در آیفون 10 (بررسی دیجیاتو) تعبیه شده بود، نیز نگرانی برخی از افراد در مورد احتمال نقض حریم خصوصی را بر انگیخته بود. علاوه بر این حکومت چین اکنون از فناوری های تشخیص چهره برای شناسایی مجرمان بهره می برد و پلیس این کشور اخیراً موفق شده بود مجرمی را از بین جمعیتی چند هزار نفری شناسایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pop_0098
    pop_0098 | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    فقط میشه گفت تو امریکا این کارها براش بودجه میدن ولی تو ایران نه کلا موضوع تو ایران اینه به چه روش احمقانه ای فقیر تر کنیم مردم را مثلا اتمی شدیم همه اقتصاد کشور را داغون کردیم حالا با انرژی اتمی تو نیروگاه بوشهر نیم درصد برق کشور را تولید میکنه به جاش اقتصاد را جوری ترکوندیم که 100 سال عقب تر رفتیم

مطالب پیشنهادی