ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات آمازون
تکنولوژی

آمازون در حال توسعه یک ربات خانگی است

کمپانی آمازون در حال توسعه رباتی خانگی است که از دید کامپیوتری برای ناوبری بهره برده و می توان آن را الکسای متحرک نامید. این پروژه که در «Lab126»، مرکز تحقیق و توسعه آمازون در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

کمپانی آمازون در حال توسعه رباتی خانگی است که از دید کامپیوتری برای ناوبری بهره برده و می توان آن را الکسای متحرک نامید.

این پروژه که در «Lab126»، مرکز تحقیق و توسعه آمازون در دست توسعه قرار دارد، با کد «Vesta» به معنی «خدای اجاق و خانه داری رومی ها» شناخته می شود.

هنوز اطلاعات خاص در مورد طراحی یا قابلیت های این ربات ارائه نشده اما برخی رسانه ها آن را نوعی الکسای متحرک می دانند که فرد را دنبال می کند تا امکان صحبت کردن با این اسپیکر در تمامی نقاط محیط برای کاربران مهیا باشد.

بر اساس گزارش ها نمونه اولیه این ربات با استفاده از دوربین و نرم افزارهای خاص از دید کامپیوتری بهره می برد و انتظار می رود که آمازون تا پایان سال جاری میلادی این ربات را در اختیار کارکنانش قرار داده و در اوایل سال آتی آن را به صورت عمومی عرضه کند.ربات آمازون بر اساس اطلاعات اندک فعلی نمی توان برآورد دقیقی از قابلیت های این ربات داشت، با این حال به احتمال قریب به یقین محصول جدید الکسا قرار نیست مجموعه ای از وظایف خانه داری را بر عهده بگیرد چرا که هنوز فناوری تجاری به چنین سطحی نرسیده هرچند کمپانی هایی از قبیل «بوستون داینامیکس» در حال کار روی آن هستند.

بنابراین ربات آمازون احتمالا دستیاری مجازی است که در یک ابزار بیرونی تعبیه شده است. در سال های اخیر شاهد توسعه ربات های زیادی از این دست بوده ایم که شامل «هاب» ال جی، «کوری» کمپانی Mayfield Robotics و «جیبو» Cynthia Breazeal است.

با این وجود الکسای متحرک می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد، برای مثال جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات محیطی در عملکرد بهتر آن نقش موثری ایفا می کند. مدیرعامل کمپانی iRobot، تولید کننده جاروبرقی های هوشمند «رومبا» نیز تاکید می کند که اگر ربات از نقشه خانه اطلاع داشته باشد، استفاده از دستوراتی از قبیل چراغ آشپزخانه را روشن کن، منطقی خواهد بود. از نظر وی ربات های خانگی در آینده اهمیت بیشتری پیدا کرده و نقش پر رنگ تری را در زندگی ما برعهده خواهند گرفت.

تماشا کنید: رباتی که برای آشپزی طراحی شده است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی