ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت TSMC چیپست های 7 نانومتری A12 اپل را تولید می کند

بر اساس گزارش شرکت تحقیقات تأمین کنندگان بازار، Digitimes کمپانی TSMC در تلاش برای آماده سازی سفارش چیپست های A12 اپل است که بر اساس فرایند 7 نانومتری برای آیفون های بعدی تولید خواهند شد. به این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

بر اساس گزارش شرکت تحقیقات تأمین کنندگان بازار، Digitimes کمپانی TSMC در تلاش برای آماده سازی سفارش چیپست های A12 اپل است که بر اساس فرایند 7 نانومتری برای آیفون های بعدی تولید خواهند شد.

به این ترتیب این اولین چیپست های سری A اپل خواهد بود که بر اساس فرایند 7 نانومتری ساخته می شوند و انتظار می رود در آیفون های آتی (احتمالاً آیفون 9، Xs و Xs پلاس)  تعبیه شوند. پیش از این چیپست های 10 نانومتری A11 بایونیک اپل در آیفون های 8، 8 پلاس و 10 به کار رفته بود.

فرایند 7 نانومتری جدید مزایای بسیاری را برای گوشی های هوشند بهره مند از چیپست های تولید شده بر اساس این فناوری فراهم می آورد؛ علاوه بر اینکه اندازه چیپست ها کوچکتر می شود، کارایی آنها افزایش یافته و ترانزیستورهای بیشتری در یک فضای کوچکتر قرار می گیرند.

کاربران اما در نهایت از مصرف انرژی کمتر و در نتیجه دوام باتری بالاتر و گرمای تولید شده کمتر بهره می برند، در حالی که ظرفیت پردازشی چیپست افزایش می یابد.

به این ترتیب بر اساس گزارش ها شرکت «صنایع نیمه‎ هادی تایوان» یا به اختصار TSMC تنها تولید کننده این چیپست ها برای اپل خواهد بود و این بار هم سامسونگ هیچ سهمی در تولید چیپ های مورد نیاز اپل ندارد.

کمپانی تایوانی مورد بحث قبل تر پیشبینی های خود در مورد افزایش میزان درآمد در سال 2018 را بین 10 تا 15 درصد تخمین زده بود. با این حال به دلیل احتمال درخواست های کمتر برای تلفن های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2018 و نیز شرایط نا مشخص بازار ارزهای مجازی، تخمین افزایش درآمد خود را به 10 درصد کاهش داد.

با این حال برخی گزارش ها به این موضوع اشاره کرده اند که انتظار می رود 20 درصد از درآمد سال 2018 کمپانی مورد بحث از چیپست های 7 نانومتری به دست آید. به این ترتیب احتمالاً شاهد درآمد و سود بیش از میزان پیش بینی شده در نیمه دوم سال جاری میلادی خواهیم بود.

ازطرفی انتظار می رود در سال 2018 کمپانی های دیگر از جمله کوالکام نیز ساخت چیپست ها را به TSMC واگذار کند و به این ترتیب افزایش 40 درصدی درآمد برای این شرکت حاصل شود.

بر اساس گزارش ها TSMC قصد دارد در سال جاری میلادی خط تولید چیپست های 5 نانومتری خود را افتتاح کند، در حالی که برای افتتاح خط مرتبط با نمونه های 3 نانومتری در سال 2020 برنامه ریزی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Alikh79
    Alikh79 | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تازه کوالکام چیپست های 7 نانو متری شو سامسونگ میزنه نیازی به این TMSC نیست

  • Alikh79
    Alikh79 | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    7 نانو متری الان فکر میکنه چیکار کرد تازه هنوز تولید نکرد سامسونگ 6 ماه زود تر رونمایی کرد که مورد تعجب همه بود کجایی اپل عقب موندی

مطالب پیشنهادی