ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک ارز مجازی به عنوان پول قانونی جزایر مارشال انتخاب شد

به تازگی جزایر مارشال به مقصد نهایی بسیاری از دوستداران صنعت تکنولوژی تبدیل شده است. این کشور ۵۳ هزار نفری که در میان اقیانوس آرام قرار دارد، بهشتی برین برای ساکنین سلیکون ولی آمریکا و ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

به تازگی جزایر مارشال به مقصد نهایی بسیاری از دوستداران صنعت تکنولوژی تبدیل شده است. این کشور ۵۳ هزار نفری که در میان اقیانوس آرام قرار دارد، بهشتی برین برای ساکنین سلیکون ولی آمریکا و زاگ ولی سوییس به حساب می آید چرا که قصد دارد ارز مجازی مخصوص به خود به نام SOV را پایه گذاری کرده و آن را به پول قانونی کشور تبدیل کند.

این جزایر قصد دارد با عرضه‌ی این ارز مجازی، انجام معاملات این چنینی را برای شهروندان و کسب‌وکارهای این جزایر امکان‌پذیر کند تا آنها دیگر مجبور نباشند از دلار‌های آمریکا استفاده کنند.

این برنامه‌ی جاه طلبانه توسط فین‌تک «نیما» پایه‌گذاری و هدایت شده. Barak Ben-Ezer مدیرعامل این فین‌تک معتقد است که تمامی کشور‌های مستقل که ارز مخصوص به خود را ندارند، می توانند دست به کار شده و در راستای ایجاد ارز مجازی پیش قدم شوند. جزایر مارشال با اینکه سال ۱۹۸۲ استقلال خود را اعلام کرده بود اما هنوز از دلار آمریکا به عنوان پول قانونی استفاده می‌کند.

بن اِزِر می‌گوید که کمپانی نیما در ابتدای ارائه پیشنهاد برای پایه‌گذاری ارز مجازی مخصوص به کشور‌ها، با عکس العمل جالبی از طرف دولت‌ها مواجه نشد. مسئولین دول مستقل درباره‌ی استقبال از این طرح شک و تردید داشتند اما در نهایت استقبال وزیر دارایی و رییس جمهور جزایر مارشال موجب شد که با این طرح موافقت شود.

ارز مجازی SOV قرار است در کنار دلار آمریکا به عنوان پول قانونی جزایر مارشال اعلام شود اما مسئولین این کشور اعلام کرده‌اند که قصد ندارند این ارز مجازی را به طور کامل جایگزین دلار‌های آمریکایی کنند. البته چگونگی استقبال شهروندان و کسب‌وکارهای جزایر مارشال می‌تواند در تغییر این تصمیم‌گیری تاثیر گذار باشد.

قرار است توکن‌های این ارز مجازی از طریق عرضه‌ی سکه به فروش برسد که این متد خواهد توانست فرآیند جمع آوری سرمایه برای این ارز را آسانتر کند. قرار است هر توکن ارزشی معادل ۱۰۰ دلار آمریکا داشته باشد و حداکثر ۲۴ میلیون توکن برای شهروندان این کشور عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی