ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پیش بینی یک موسسه مالی: ثروت نخستین تریلیونر دنیا از فضا می آید

روی این کره خاکی هزاران راه برای پول درآوردن وجود دارد اما نخستین تریلیونر دنیا احتمالا سرمایه اش را از فضا به دست می آورد. این در واقع پیش بینی موسسه ای معتبر به نام Goldman ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

روی این کره خاکی هزاران راه برای پول درآوردن وجود دارد اما نخستین تریلیونر دنیا احتمالا سرمایه اش را از فضا به دست می آورد. این در واقع پیش بینی موسسه ای معتبر به نام Goldman Sachs است که کارشناسانش باور دارند استخراج معادن فضایی خط مقدم بعدی در ثروت اندوزی زمینی ها خواهد بود.

براساس اعلام این شرکت سرمایه گذاری، تکنولوژی در حال نزدیک شدن به نقطه ای است که در آن استخراج سنگ های قیمتی از سیاره های دیگر عملیاتی می شود و نخستین شرکتی که به این موفقیت نایل بیاید به ثروتی ورای تصوراتش دست پیدا میکند.

استخراج معادن برای دستیابی به مواد گرانبها روی زمین با موانع حقوقی زیادی مواجه است اما قانونگذاران در تلاشند تا مسیر را برای استخراج این مواد از سطح سیارات دیگر هموار کرده و کسب و کاری پر سود را راه بیاندازند.

طلای کیهانی

اتحادیه اروپا برای این منظور یک چهارچوب حقوقی تعریف کرده که به شرکت ها امکان می دهد مواد استخراج شده از ستاره ها و سیارات دیگر را برای خود بر دارند و هرچقدر می خواهند از این طریق ثروت اندوزی کنند.

البته مانع فیزیکی در تحقق استخراح مواد گرانبها از سیارات دیگر بسیار بزرگ است با این حال موانع فنی و مالی این کار به مراتب کوچک هستند. طبق گزارش موسسه Goldman Sachs:

در حال حاضر کاوشگرهای تحقیقاتی را می توان با چند ده میلیون دلار تولید کرد اما آنطور که پژوهشگران دانشکاه Caltech پیش بینی کرده اند ساخت فضاپیمایی با قابلیت استخراج سیارات می تواند تا دو میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

البته همانطور که می دانید همین حالا تعدادی از شرکت های خصوصی به امید دستیابی به گنجینه عظیم این سیارات مشغول ساخت فضاپیماهای اینچنینی هستند. آنطور که شبکه راشا تودی گزارش داده، دو شرکت به نام هایDeep Space Industries و Planetary Resources تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا تجهیزات لازم برای استخراج از سیارات دیگر را تولید کنند و با دولت لوکزامبورگ مشغول همکاری هستند تا ایده شان را به واقعیت بدل نمایند.

این کشور ظاهرا در تامین بودجه لازم برای ساخت این تکنولوژی ها به دو شرکت یاد شده کمک مالی کرده و در مقابل بخشی از سهم آنها را دریافت کرده است.

Etienne Schneider  معاون نخست وزیر لوکزامبورگ مشخصا دیدگاه مثبتی در رابطه با استخراج معادن فضایی دارد و در این باره گفته:

هدف ما این است که یک چارچوب کلی را برای اکتشاف و استفاده تجاری از منابع موجود در اجرام آسمانی یا حتی ماه ایجاد نماییم.

البته در نظر داشته باشید که تا به اینجا هیچگونه برنامه ریزی مدون و مشخصی برای اکتشافات فضایی کلید نخورده است. ساخت یک فضاپیمای کارامد هم ابدا ساده نیست و همچنان موانع تکنولوژیکی زیادی بر سر راه استخراج از آنها وجود دارد.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من خیلی مشتاقم این اتفاق هرچی زودتر بیفته اقتصاد کل زمین تغییر خواهد داد موادی هستند نایابه در زمین ولی تو سیارک ها هست و اوردن اینها به زمین باعث زیاد شدنشون در زمین میشه و خیلی چیزها ارزونتر میشه

مطالب پیشنهادی