ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات انعطاف پذیر
تکنولوژی

ارتش آمریکا رباتی انعطاف پذیر را با الهام از جانوران بی مهره توسعه داده است

محققان ارتش آمریکا ماده جدیدی را توسعه داده که امکان شبیه سازی حرکت جانوران بی مهره از قبیل کرم را برای ربات ها فراهم می کند. ربات های نظامی فعلی به خاطر برخورداری از ساختارهای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

محققان ارتش آمریکا ماده جدیدی را توسعه داده که امکان شبیه سازی حرکت جانوران بی مهره از قبیل کرم را برای ربات ها فراهم می کند.

ربات های نظامی فعلی به خاطر برخورداری از ساختارهای سخت امکان حرکت در محیط های شلوغ یا پر پیچ  و خم و تنگ را ندارند و حالا محققان آمریکایی برای تغییر این شرایط دست به کار شده اند.

آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا و دانشگاه «مینه سوتا» مواد بسیار انعطاف پذیری را توسعه داده اند که می توان آنها را در میدان نبرد به صورت سه بعدی چاپ کرده و برای ساخت ربات هایی با توانایی حرکت در فضاهای بسته، مورد استفاده قرار داد.

ماده «محرک الاستومر دی الکتریک» نوعی پلیمر فعال الکترونیکی است که با وارد شدن جریان برق تغییر شکل می دهد. این پلیمر به لطف توانایی بالا در اجرای حرکات خمشی، در فضاهایی که انسان امکان ورود به آن را ندارد، به خوبی مانور می دهد.

به گفته «اد هابتور»، از محققان ارتش آمریکا که در «دینامیک ساختاری غیر خطی» تخصص دارد، این تیم تحقیقاتی در مرحله بعد قابلیت های خودآگاهی، خود سنجی و تنظیم شکل مطابق با شرایط محیط را به این پلیمر اضافه خواهند کنند.

این نخستین بار نیست که سازوکار حیوانات به الگویی برای دانشمندان تبدیل می شود و دو سال قبل نیز محققان دانشگاه «هاروارد» با الهام از اختاپوس رباتی به نام «اکتوبات» را توسعه دادند که کاملا از قطعاتی انعطاف پذیر ساخته شده بود.ربات انعطاف پذیراین ربات اما بر خلاف پلیمر فعلی بر اساس واکنش های شیمیایی خاصی حرکت می کرد که طی آن هیدروژن پراکسید به گاز تبدیل شده و به بازوهای ربات تزریق می شد.

در همان سال تیم دیگری از متخصصان دانشگاه «کیس وسترن رزرو» با الهام از «لیسه دریایی» رباتی تولید کردند که در ماموریت های جستجو و نجات افراد در دریا کاربرد دارد. ناسا هم به منظور کشف قمرهای دارای آب، توسعه ربات های انعطاف پذیر را در دستور کار خود قرار داده است.

تماشا کنید: بالن شبیه ماهی که با استفاده از پلیمر فعال الکترونیکی ساخته شده

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر حاتمی
    امیر حاتمی | ۷ مهر ۱۳۹۷

    :()()()

مطالب پیشنهادی