ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

نمایشگر سینمایی Onyx سامسونگ با ارتفاع ۱۰ متر و رزلوشن 4K معرفی شد

سامسونگ امروز از نمایشگر سینمایی 4K LED خود با نام تجاری Onyx رونمایی کرد که به خاطر نمایش بی نظیر رنگ مشکی قرار است کیفیت تصاویر در سالن های سینما را به سطح تازه ای برساند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۰

سامسونگ امروز از نمایشگر سینمایی 4K LED خود با نام تجاری Onyx رونمایی کرد که به خاطر نمایش بی نظیر رنگ مشکی قرار است کیفیت تصاویر در سالن های سینما را به سطح تازه ای برساند.

این نمایشگرها که هم اکنون تنها ۶ عدد از آنها در سرتاسر دنیا وجود دارد ۱۰.۳۶ متر ارتفاع دارند و رزلوشنی برابر با ۴۰۹۶ در ۲۱۶۰ پیکسل (فراتر از رزلوشن  2K) را پیش روی بینندگان خود قرار می دهند.

نمایشگرهای Onyx سامسونگ از تصاویر 2K، 4K و HDR پشتیبانی می کنند و هفته گذشته بود که شرکت کره ای نخستین نمونه آنها را در سینمای Pacific Theatres Winnetka کالیفرنیا (در شمال لس انجلس) رونمایی کرد.

البته این نمایشگرها کوچک تر از انواع ۱۳.۷۱۶ یا ۱۹.۸۱۲ متری رایج در اغلب سالن های سینما هستند اما مزیت شان این است که برای نمایش محتوا به تکنولوژی پروژکتور وابسته نیستند.

نمایی از سالن سینمایی Pacific Theatres Winnetka

Onyx LED در اصل یک نمایشگر 4K غول پیکر است که در داخل دیوار سالن های سینمایی کار گذاشته می شود و آنطور که سامسونگ گفته هم اکنون مشغول همکاری با سینماهاست تا چیدمان صندلی و سیستم سفارشی سازی شده صوتی JBL را هم برای بهبود تجربه تماشای فیلم و صدا در این سالن ها تغییر دهد.

و اما نکته دیگر در رابطه با این نمایشگرها آنکه برخلاف تکنولوژی های کنونی در نور کم نیز کار می کنند. سامسونگ ابراز امیدواری کرده که این سیستم را در رستوران-سینماها و حتی استادیوم های ورزش الکترونیکی و رویدادهای ورزشی دیگر پیاده سازی کند چراکه در این محیط ها نیازی نیست کاربران برای تماشای فیلم در تاریکی مطلق بنشینند.

در مورد قیمت این نمایشگرها هم باید بگوییم که سامسونگ رقم مشخصی را برای آن اعلام نکرده اما می توان برآورد کرد که بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.

این رقم حدودا دو تا سه سه برابر قیمت یک سیستم پروژکتوری استاندارد است. گفتنی است که هم اکنون دو نسخه از این سیستم در کره جنوبی، یکی در سوئیس و دو نسخه دیگر نیز در چین وجود دارد. شرکت سازنده ابراز امیدواری کرده که تا تابستان ۱۰ عدد از نمایشگر Onyx و تا پایان سال ۳۰ عدد از آن را در سرتاسر دنیا نصب کند.

سامسونگ همچنین در نظر دارد طی ماه های آینده یک نمایشگر ۱۴ متری 4K LED هم معرفی نموده و با تکمیل سری Onyx آن را به رقیب قدرتمندتری برای سیستم های پروژکتوری بدل نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی