ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یوتیوب ۸.۳ میلیون ویدیو را در سه‌ ماهه‌‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ حذف کرده است

طی سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷، یوتیوب ۸.۳ میلیون ویدیو را از پلتفرم خود حذف نموده است چرا که این ویدیو‌ها به ادعای کوگل نتوانسته بودند دستورالعمل‌های اجتماعی جدید این پلتفرم را رعایت کنند. سال ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

طی سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷، یوتیوب ۸.۳ میلیون ویدیو را از پلتفرم خود حذف نموده است چرا که این ویدیو‌ها به ادعای کوگل نتوانسته بودند دستورالعمل‌های اجتماعی جدید این پلتفرم را رعایت کنند.

سال گذشته بسیاری از کاربران ادعا می‌کردند که در این پلتفرم‌ ویدیو‌هایی نامناسب و مشکل داری پخش می‌شوند که از نظر‌ این شرکت مخفی مانده‌اند. به همین دلیل یوتیوب تصمیم گرفت تا گزارش سه ماهه‌‌ای از اجرای دستورالعمل‌های اجتماعی جدید منتشر کند. این گزارش در واقع روشی است که یوتیوب سعی می‌کند با آن نشان دهد که در این مدت بیکار ننشسته و محتواهای نامناسب زیادی را از پلتفرم خود حذف نموده است.

این گزارش نشان می‌دهد که ۶.۷ میلیون از ۸.۳ میلیون ویدیو حذف شده به صورت ماشینی علامت گذاری شدند و لازم نبوده هیچ کاربری این محتوا را مشاهده کرده و علامت بزند. همچنین یوتیوب اعلام نموده که موفق شده تا با استفاده از یادگیری ماشینی، محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران مورد بررسی قرار دهد تا مشکلاتشان را بیابد. هوش مصنوعی پیچیده‌ی به کار رفته در این پروسه به قدری مفید عمکرد کرده که موجب شده افراد کمتری، مجبور شوند تمام محتواهای ویدیویی در این پلتفرم را مورد به مورد بررسی کنند.

 

الگوریتم به کار رفته در این هوش مصنوعی موجب می‌شود که ویدیو‌های اسپم یا مورادی که با دستورالعمل‌های اجتماعی جدید یوتیوب هم‌خوانی ندارند پیدا شده و به طور اتوماتیک علامت گذاری شوند. پس از آن یک پروسه بررسی دیگر نیز توسط چشم انسان صورت می‌پذیرد.

دی ماه سال گذشته گوگل اعلام نموده که قصد دارد ۱۰ هزار نفر را استخدام کند تا آنها به بررسی ویدیو‌های علامت گذاری شده بپردازند. به هر حال یادگیری ماشینی در تمامی مواقع درست نبوده و ممکن است مشکلاتی داشته باشد. به همین دلیل است که یوتیوب سعی کرده تا با اضافه کردن یک مرحله به پروسه‌ی بررسی از حذف شدن بی جهت ویدیو‌ها جلوگیری کند.

گوگل اعلام کرده که در حال حاضر بیشتر سمت‌های لازم برای بررسی محتوای ویدیوی در پلتفرمش را استخدام نموده اما هنوز زمان لازم دارد تا تیم ۱۰ هزار نفره‌ی مدنظرش را به طور کامل شکل دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yosof
    yosof | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مرگ‌ برسانسور

    درود بر پاول دوروف،اسطوره و افتخار هر ایرانی

مطالب پیشنهادی