ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپرا از مرورگر جدیدی به نام Opera Touch پرده برداشت

اصولا کار با اسمارت‌فون نیاز به استفاده از هر دو دست دارد. بسیار مشکل است که بخواهید کارهایی مثل پیامک زدن، توییت کردن یا مرور اینترنت را یک دستی انجام بدهید، به خصوص وقتی که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۳

اصولا کار با اسمارت‌فون نیاز به استفاده از هر دو دست دارد. بسیار مشکل است که بخواهید کارهایی مثل پیامک زدن، توییت کردن یا مرور اینترنت را یک دستی انجام بدهید، به خصوص وقتی که مشغول رانندگی یا کار دیگری هستید.

به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان مرورگر نام‌آشنای اپرا برای حل این مشکل چاره‌ای یافته‌اند. این تیم نروژی ساعاتی قبل از جدیدترین مرورگر خود برای موبایل رونمایی کرده که به طور اختصاصی برای کار با یک دست طراحی شده است.

مرورگر Opera Touch برای راحتی کار با یک دست مکانیزم جالبی طراحی کرده. به لطف دکمه ای به نام Fast Action Button یا به اختصار FAB، می‌توانید کارهایی مثل جستجوی در وب و مرور تب‌های باز را فقط با یک انگشت انجام بدهید. در واقع دکمه FAB در اپرا تاچ نقش محوری دارد و کنترل بسیاری از ویژگی‌های مرورگر را برایتان ممکن می‌کند.

قابلیت Flow در اپرا تاچ

به لطف این دکمه کارهایتان در مرورگر با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. به عنوان مثال برای ورود به گوگل کافیست روی FAB اشاره کنید تا بلافاصله کیبورد ظاهر شده و قادر به تایپ آدرس گوگل باشید. شکی نیست که این روش بسیار ساده‌تر از آن است که بخواهید انگشت‌تان را در طول نمایشگر حرکت داده و به نوار آدرس بالای صفحه برسانید.

به غیر از این، اپرا تاچ چندین میان‌بر کاربردی هم برای دسترسی به جستجوی صوتی، اسکن QR Code و بارکد هم دارد که همگی به راحتی در دسترس هستند. اما یکی دیگر از خصوصیات قابل توجه اپرا تاچ، Flow نام دارد.

به لطف فلو می‌توانید فایل ها، یادداشت‌ها و لینک‌هایتان را به سادگی به رایانه‌های دسکتاپ بفرستید. البته یادتان باشد که برای استفاده از این خصوصیت لازم است که اپرا را هم روی موبایل و هم دسکتاپ داشته باشید.

اپرا تاچ قرار است که به زودی و برای پلتفرم اندروید منتشر شود. اندکی بعد از انتشار، نسخه iOS این مرورگر نیز برای کاربران آی دیوایس ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alone boy
    alone boy | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اگر نمیتونید از گوگل پلی دانلود کنید از این سایت دانلود کنید
    http://www.dailymobile.ir/37935/opera-touch-the-fast-new-browser-android/

  • ghasem shikhy
    ghasem shikhy | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اونی که می خواستم نیست از 5 سال پیش تا چند ماه پیش مرورگر پیش فرض گوشیم اپرا بود ولی الان فقط مرورگر سامسونگ رابط کاربری خیلی خوب بلاک تبلیغات عالیه بعدش فایرفاکس و گروم در گوشیم غیرفعاله

مطالب پیشنهادی