ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا X6 با دوربینی دوگانه تا هفتم اردبیهشت معرفی می‌شود؟

شایعات حاکی از آن است که HMD Global قصد دارد گوشی جدیدی از سری نوکیا X به بازار عرضه کند. گزارش شده که کمپانی فنلاندی در حال آماده سازی شرایطی است تا در روز هفتم اردیبهشت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

شایعات حاکی از آن است که HMD Global قصد دارد گوشی جدیدی از سری نوکیا X به بازار عرضه کند. گزارش شده که کمپانی فنلاندی در حال آماده سازی شرایطی است تا در روز هفتم اردیبهشت ماه از این گوشی جدید که نوکیا X6 نام دارد، طی یک مراسم بزرگ رونمایی کند.

جالب اینجاست این موبایل درست هم‌نام مدل‌ قدیمیتری از نوکیا است که ده سال پیش بر اساس سیستم عامل سیمبین طراحی شده بود. با این حال گوشی جدید از لحاظ مشخصات هیچ شباهتی به مدل قدیمی نداشته و قرار است یک موبایل میان رده باشد.

نوکیا X6 یک نمایشگر ۵.۸ اینچی با نسبت تصویر ۱۹:۹ خواهد داشت و ۴ یا ۶ گیگابایت رم در آن تعبیه خواهد شد. به نظر می‌رسد که دو نسخه از موبایل نوکیا X6 به بازار عرضه شوند و این دو نسخه از چپیست‌های متفاوتی برخوردار خواهند بود. یکی از آنها از اسنپدراگون ۶۳۶ بهره خواهد برد. در حالی‌ که دیگری، از چیپست مدیا تک P60 استفاده خواهد کرد.

از نقاط جالب توجه این موبایل می‌توان به دوربین دوگانه‌ی بکار رفته در آن اشاره کرد که قرار است شرکت معروف زایس، لنز‌هایش را طراحی کند. پیش از این مهندسان شرکت آلمانی زایس در ساخت لنزهای هر دو دوربین نوکیا 8 نیز نقش داشته اند و موفق شده بودند دوربین دوگانه‌‌ی مناسبی را برای پرچمدار نوکیا طراحی کنند.

با بررسی مشخصات این موبایل متوجه می شویم که نوکیا X6 قرار است مدلی میان دو موبایل نوکیا 6.1 و نوکیا 7 پلاس باشد تا دوستداران برند نوکیا بتوانند بر حسب نیاز و بودجه‌اشان، مدل مناسب خود را خریداری کنند.

به همین دلیل قرار است نسخه‌ی ۴ گیگابایتی این موبایل در چین به نرخ ۲۵۵ دلار عرضه شود و نسخه‌ی ۶ گیگابایتی آن ۲۸۵ دلار قیمت داشته باشد. با این حال اگر قرار باشد نوکیا X6 به کشوری غیر از چین هم ارسال شود، باید برای خرید آن قدری بیشتر هزینه نمود.

تماشا کنید: کالبد شکافی نوکیا 8 خبر از دشواری فرایند تعمیر آن می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی