ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها 150 هزار دلار اتریوم را به سرقت بردند

به سرقت رفتن اطلاعات حساب های رمزپول ها اتفاقی است که پیش از این بارها پیش آمده. این بار حساب های تعدادی از کاربران اپلیکیشن مبتنی بر وب کیف پول الکترونیکی «MyEtherWallet» یا به اختصار ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

به سرقت رفتن اطلاعات حساب های رمزپول ها اتفاقی است که پیش از این بارها پیش آمده. این بار حساب های تعدادی از کاربران اپلیکیشن مبتنی بر وب کیف پول الکترونیکی «MyEtherWallet» یا به اختصار MEW به واسطه هک DNS خالی شده است.

کیف پول الکترونیکی یاد شده اطلاعات دارایی رمزپول اتریوم کاربران را در خود نگه داری می کند. کمپانی مسئول این کیف پول اعلام کرده که از تعدادی از سرورهای ثبت نام DNS در روز 24 آوریل (4 اردیبهشت) سرقت شده و به این ترتیب کاربران به واسطه فیشینگ، به سایت های جعلی هدایت شده اند.

با این حال تنها تعدادی از کاربرانی که از خدمات سایت این کمپانی استفاده می کنند، مورد حمله قرار گرفته اند. بنا برا اعلام شرکت MyEtherWallet بیشترِ کاربرانی که از DNS گوگل (با آدرس 8.8.8.8) بهره می برده اند، اطلاعاتشان مورد دستبرد قرار گرفته است.

به کاربران پیشنهاد شده به جای این آدرس های DNS از نمونه های جایگزین استفاده کنند. همچنین شرکت یاد شده توصیه کرده که [فعلاً] کاربران از نسخه کپی شده آفلاین کیف پول یاد شده استفاده نمایند.

به طور دقیق تر کاربران به اشتباه به سایت نا امن دیگری هدایت شده اند که ظاهری شبیه به سایت اصلی داشته و با وارد کردن اطلاعات در آنها، داده های مرتبط با کیف پول الکترونیکی شان به سرقت رفته. به این ترتیب هکرها از اطلاعات آنها سوء استفاده کرده و حساب های کاربران را خالی کرده اند.

البته در این بین برخی از کاربران متوجه گواهی های امنیتی SSL تأیید نشده سایت جعلی شده اند ولی باز هم برخی به این مسئله بی توجه بوده و بدون توجه به خطای گواهی تأیید نشده، به سایت وارد شده اند؛ سایتی که در واقع یک نسخه جعلی بوده است.

بنا بر ادعای وبسایت ورج، سرور سایت جعلی یاد شده در روسیه بوده و هکرها موفق شده اند در مدت 2 ساعت فرصتی که پیش از مسدود شدن حمله داشته اند، معادل حداقل 13 هزار دلار اتریوم را سرقت کنند. بر اساس گزارش ها کیف پول هکرها در حال حاضر حاوی اتریوم هایی به ارزش بیش از 17 میلیون دلار است.

وبسایت تک کرانچ به نقل از وبسایت کوین دسک در این باره اعلام کرده که 216 واحد اتریوم معادل با بیش از 150 هزار دلار به سرقت رفته است. با این حال انتظار می رود میزان سرقت شده بیشتر باشد.

با این حال به نظر می رسد هکرها شرکت MyEtherWallet را مورد حمله قرار نداده اند و به جای آن به زیر ساخت های اینترنت حمله کرده اند.

پیش از این کمپانی هایی از جمله مایکروسافت، گوگل و حتی تعدادی بانک نیز در معرض حملات مبتنی بر سرقت DNS قرار گرفته بودند.

کاربران همچنین می توانند از جایگزین های MEW از جمله MyCrypto استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی