ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی انویدیا بخش های حذف شده تصاویر را اصلاح می کند [تماشا کنید]

کمپانی انویدیا به تازگی قدرت هوش مصنوعی را با پروژه ای به نمایش گذاشته که بر اساس آن بخش دستکاری شده یا حذف شده تصویر با دقت بالایی بازسازی می شود. اگر تصور می کنید ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

کمپانی انویدیا به تازگی قدرت هوش مصنوعی را با پروژه ای به نمایش گذاشته که بر اساس آن بخش دستکاری شده یا حذف شده تصویر با دقت بالایی بازسازی می شود. اگر تصور می کنید که فوتوشاپ هم می تواند این کار را انجام دهد، کافیست نتایج را ببینید تا در این مورد تجدید نظر کنید.

فناوری توسعه داده شده توسط انویدیا که «state-of-the-art deep learning method» نام دارد، بر اساس بینایی کامپیوتر (از شاخه‌های علوم کامپیوتر و شامل روش‌های مربوط به دستیابی تصاویر، پردازش، تحلیل و درک محتوای آن‌ها) عمل می کند.

از چپ به راست: تصویر خراب شده، تصویر ویرایش شده با قابلیت Content-Aware در ادوبی فوتوشاپ، نتیجه پردازش شده توسط انویدیا و تصویر اصلی.

بنا بر گفته محققان رویکردهای پیشین یادگیری عمیق (شاخه ای از یادگیری ماشینی) بر بخش های مستطیل شکل در اطراف مرکز تصویر متمرکز بود و غالباً به پردازش های سنگین نیاز داشت.

هدف پروژه جدید پیشنهاد مدلی برای رنگ آمیزی تصویر بود که بتواند بر اساس الگوهای حفره ای کار کند و پیشبینی های معناداری را تولید کند که بدون نیاز به هرگونه پردازش اضافی یا نیاز به انجام کارهای مختلف [ویرایش تصویر توسط کاربر] کار کند.

همان طور که در ویدیو مشاهده می کنید روش انویدیا فاقد مشکلات سایر نمونه های مشابه است. بسیاری از نرم افزارهای دیگر، تصویر ترمیم شده نهایی را به صورت تار یا همراه با نویزهای دانه دانه تحویل می دهند و نیاز به اعمال تغییرات دیگر توسط کاربر دارند، ولی نتیجه نهایی انویدیا بسیار سریع و کم خطا است.

بنا بر ادعای محققان یکی از محدودیت های سیستم جدید در پردازش های تصاویر ساخت یافته از جمله خطوط روی زمین است.

برای نمونه، در تصویر بالا پردازش خطوط متعدد با مشکل مواجه شده است. با وجود پیشرفت فناوری های مرتبط با ایجاد و ویرایش تصاویر توسط هوش مصنوعی، به نظر می رسد در آینده تنها راه تشخیص دادن این تصاویر از نمونه های تولید شده توسط انسان ها، بررسی امضای دیجیتالی آنها یا ارزیابی تک تک پیکسل ها باشد.

 

تماشا کنید: انویدیا قدرت هوش مصنوعی را با تولید تصاویر ساختگی نشان می دهد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Moslem Zare
    Moslem Zare | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    لطفا نرم افزار دیجیاتو هم آپدیت کنین واسه پخش ویدیو حتما باید با مرورگر وارد شد.

مطالب پیشنهادی