ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو سوییچ هک شد [تماشا کنید]

پیش از این هکرها موفق به اجرای لینوکس روی نینتندو سوییچ شده بودند و حال به نظر می رسد امکان اجرای بازی های کپی نیز روی این کنسول میسر شده است. طبق گزارش سایت یوروگیمر، ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۴

پیش از این هکرها موفق به اجرای لینوکس روی نینتندو سوییچ شده بودند و حال به نظر می رسد امکان اجرای بازی های کپی نیز روی این کنسول میسر شده است.

طبق گزارش سایت یوروگیمر، ضعف امنیتی موجود در تراشه Tegra X1 این کنسول به هکرها اجازه دسترسی به سیستم عامل سوییچ را می دهد. این موضوع به این معنا است که نینتندو نمی تواند این مشکل را بدون عرضه مدل جدیدی از این کنسول، رفع کند و 14 میلیون نینتندو سوییچی که تا امروز فروش رفته اند، قابل هک خواهند بود.

هک نینتندو سوییچ به نوع خاصی از جلبریک آیفون شباهت داشته که هر بوت آن نیاز به اجرا با USB دارد. البته این هک نیازمند مادچیپ نیست ولی ممکن است کمپانی های ثالث، سخت افزار به خصوصی را برای جلبریک کنسول بسازند. در ویدیو زیر می توانید اجرای سیستم عامل لینوکس روی نینتندو سوییچ را تماشا کنید:

هکرهای سوییچ که با نام fail0verflow شناخته می شوند، سه ماه پیش در مورد وجود چنین مشکلی در سوییچ هشدار دادند. این ضعف امنیتی، کنسول انویدیا شیلد و تبلت گوگل پیکسل C که تولید آن در انتهای سال گذشته میلادی متوقف شد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

این هک امکان سفارشی سازی و نصب بازی های غیر اورجینال را روی سوییچ فراهم خواهد کرد و از همین سو، انتظار می رود نینتندو به زودی مدل به روز شده کنسول موفق خود را عرضه کند.

خبر به گوش نینتندو رسیده و طبق گفته سخنگوی این کمپانی، آن ها در حال حاضر چیزی برای اعلام در رابطه با این موضوع ندارند. در انتها باید گفت هنوز فرمور خاصی برای اجرای بازی های کرک شده و نرم افزار های جانبی در سوییچ، وجود ندارد برای اطلاعات بیشتر باید کمی بیشتر منتظر ماند. در ضمن، ممکن است نینتندو با عرضه به روزرسانی نرم افزاری، برای جلوگیری دسترسی هکرها به کنسولش، تلاش کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amin
    amin | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اخا جون بریم نینتندو بخریم

مطالب پیشنهادی